کد خبر: ۲۶۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 24 July 2016

یاشار پورمجید مدیر عامل تابناک اردبیل

جناب ذکی اله خوشبخت رئیس محترم شورای اسلامی شهر اردبیل دیروز در گفتگو با سایت تابناک اردبیل در واکنش به فضاسازیهای مخالفان مردم از بگم بگم ها خاطره خوشی ندارندبرکناری شهردار اردبیل اعلام کرد که «اگر قرار بر ادامه هوچیگری و حاشیه سازی باشد و مدعی العموم محترم نیز در این خصوص ورود ننماید، لاجرم دلایل برکناری شهردار را علنی خواهیم کرد.»

در باب این اظهارات که قائدتا موضع دیگر اعضای استیضاح کننده شهردار نیز هست ، نکاتی چند قابل تامل است.

افکار عمومی مردم اردبیل و صاحب نظران گلایه مندند که برکناری شهردار در اوج فصل کاری محدود اردبیل ، کار اصولی نیست و موجب لطمه به عمران شهری می شود.

در مقابل اعضای شورا در دفاع از خود می گویند با وجود صحت این گلایه ها، موضوع پیگیری مطامع شخصی و باندی به حدی بوده که باعث به خطر افتادن مصالح شهر شده است و اعضای شورا ناچار به برکناری شهردار در این موقعیت زمانی شده اند.

ضمن لزوم تامل در این ادعا ، شکی نیست انتخاب و یا استیضاح و برکناری شهردار از اختیارات قانونی شوراهاست.

با این حال اعضای شورا نباید فراموش کنند که خود این اختیارات برای بازه زمانی مشخص از طرف مردم به آنها واگذار شده است. یعنی همانگونه که انتخاب و برکناری شهردار از اختیارات شوراهاست ، انتخاب مجدد و یا کنار گذاشتن اعضای شورا در دوره انتخابات آتی نیز از اختیارات مردم است.

بنابراین در جریان استیضاح و برکناری شهردار اردبیل که بی تردید مهمترین اتفاق سیاسی شورای دوره چهارم است، اقناع مردم در مورد دلایل برکناری شهردار و ارائه دلایل منطقی به افکار عمومی اصلی انکارناپذیر است.

شرایط امروز با زمان برکناری شهردار پیرموذن در دوره شورای دوم بسیار متفاوت است. در عصری که هزاران رسانه به مدد گوشی های تلفن همراه در جیب و کیف مردم جابجا می شود ، شورا نباید اقناع افکارل عمومی را دستکم می گرفت.

بیشتر از یکسال از انتخاب حمید لطف الهیان به عنوان شهردار اردبیل نمی گذرد و امسال اولین فصل آزمون تیم مدیریتی او بود. مردم اردبیل هنوز به یاد دارند که در خرداد ماه گذشته شهردار جدید اردبیل با چه تشریفات و تبلیغاتی انتخاب شده بود.

اعضای شورا اردبیل ابتدا حدود چهل نام را مطرح کردند. سپس به 12 نفر رسیدند ودر نهایت بسان مراحل انتخابی و حذفی جام جهانی ، نفرات منتخب به 8 ، 4 و در نهایت به دو نفر تقلیل پیدا کرد و پس از یکماه کش و قوس ، از بین مهندس سلیمانی و مهندس لطف الهیان ، شهردار منتخب به مردم معرفی شد.

اکنون دقیقا چه اتفاقی افتاده است که قهرمان جام انتخاب شهردار اردبیل ، در کمتر از یکسال اینگونه از چشم شورا افتاده است؟ بی تعارف بگویم ، این حق مردم اردبیل است به سئوال آنها پاسخ داده شود.

بنده قصد قضاوت درباره درستی و نادرستی تصمیم اخیر شورا را ندارم. اما حتما خود اعضای شورا هم قبول دارند که دانستن دلایل برکناری شهردار حق افکار عمومی است. آن هم در شرایطی که هر روز یک طومار در محکومیت تصمیم اخیر شورا منتشر می شود و تیم سیاسی و رسانه ای حامی لطف الهیان ، به سرعت در حال بسیج افکار عمومی بر علیه تصمیم شوراست.

در چنین شرایطی رئیس شورا می گوید اگر بنا بر ادامه حاشیه سازیها باشد، دلایل برکناری شهردار را علنی خواهیم کرد.

خواست مردم نیز همین است آقای رئیس!

مردم می خواهند دلیل واقعی برکناری شهردار را بدانند. مردم از گروکشی های سیاسی و بگم بگم های مرسوم خاطره خوشی ندارند.

اعضای محترم شورا برا اساس اختیارات قانونی خود و در پیشگاه رسانه ها سی سئوال از شهردار پرسیدند و سپس اعلام کردند قانع نشده اند و کار به استیضاح کشید.

جدا از آن سی سئوال، اکنون اما با بالا گرفتن فشار افکار عمومی، رئیس شورا از علنی کردن دلایل اصلی برکناری سخن می گویند.

اگر این دلایل موجود است پس آیا آن سی سئوال تشریفاتی و نمایشی بود؟ آیا شورا برای فرار از فشار افکار عمومی از افشاگری سخن می گوید یا واقعا مواردی موجود است؟ و اگر موجود است چرا مردم را نامحرم می دانید؟ و اگر بنا نیست مردم بدانند چرا گزارشی به نهادهای نظارتی داده نشده است؟!

دیروز در گروه های مجازی چند کاربر وابسته با شورا از افشاگری رئیس شورا نوشتند. اما واقعیت این است که جز کلی گویی، هیچ افشاگری شفافی برای اقناع افکار عمومی انجام نشده است.

اعضای محترم شورا ! طیف حامی شهردار شما را متهم به زیاده خواهی و باج خواهی کرده اند. شما در موقعیت سختی قرار گرفته اید. اگر این تهمت ها واقعا نارواست، لطفا صراحتا از خود دفاع کنید. مردم از بگم بگم ها خاطره خوشی ندارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
برخی اعضای شورا اساسا" هیچ ارتباطی با شهرداری ندارند آنها نماینده جناح خود در شهرداری هستند
اردبیلی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
مردم در انتخابات آتی شورای شهر پاسخ دندان شکنی به آنان خواهند داد.
اقادایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
هر چند که اظهار نظر در سایت شما برای حقیر گران تمام شد و تازه از دست پلیس فتا و دستگاه قضایی اسوده خاطر شدم ولی با دیدن مطلب شما که در راستای شفاف سازی است بی مناسبت ندیدم که از مطلب شما تشکر کنم. واقعا خسته نباشید.
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: در مورد شکایت از شما اولا از جانب آن نویسنده به اصطلاح اصلاح طلب !!! که تحمل دو سطر نظر را نداشتند به اطلاع می رساند برغم درخواست های مکررر سایت وی با لجاجت بر شکایت خود از نظردهندگان  میزان تحمل ناپذیری خود را نشان داد و از این به بعد مطلبی از وی در این سایت کار نخواهد شد
همچنین هیچ اطلاعاتی از طرف سایت مرکزی در مورد کاربری شما به فرد مورد نظر داده نشده است و ظاهرا با رو دستی  خوردن و تطبیق بررسی اسم مستعار از طرف آنها نوشتن نظر را گردن گرفته اید
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
دانستن حق مردم است .
حيدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
جاودانه باد شهرداران شايسته اردبيل نايبي پيرموذن و لطف الهيان عموم مردم انان را مي پسندند نه شوراي بي توجه به منافع شهر و شهروندانش
اقادایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
رودستی در کار نبود. دقیقا از همان شماره ای که کامنت گذاشته بودم توسط پلیس فتا احضار شدم.این اتفاق باعث شد که ان روی دیگر بعضیها را که خیلی ادعای اصلاح طلبی!!!!!! داشتند را مشاهده کنم. همین که دیگر مطلبی از ایشان در ان سایت شاهد نخواهیم بود جای خوشحالی است.فقط انتظار حقیر ان است که به عنوان رسانه در نزد افکار عمومی شهادت دهید که در کامنتهای حقیر شاهد هیچ گونه توهینی به هیچ شخصی نبوده اید. همین مورد برای حقیر کفایت می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار