عضو شورای عالی آزاد اندیشی دینی کشور گفت: تنوع فکری ، ذات اندیشه است.
کد خبر: ۲۶۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 24 July 2016

آیت الله محسن غرویان روز یکشنبه در دوره دانش افزایی مفاهیم و مبانی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل افزود: ذات تفکر و اندیشه چموشی و غیر قابل کنترل بودن است و نمی توان فکر را مهار کرد ، سوالات با اجازه وارد ذهن نمی شود که با اجازه هم خارج شود.
وی گفت: ذهن قابل کنترل نیست که کجا برود و کجا نرود و آزاد بودن اندیشه یک امر تکوینی است که همراه با خلقت ، فکر و اندیشه نیز ظهور می یابد.
او با بیان اینکه برای پیشرفت فکری نباید ایستا باشیم گفت: هنر نیست که دین را بر اساس تفکرات هزار سال پیش تفسیر کرده و قرائت های جدید را محکوم کنیم.
وی با تاکید بر جایگاه تاثیر گذار اهل علم در جامعه اظهار کرد: مردم دنبال نخبگان حرکت می کنند ، وقتی نخبگان مسیری را مشخص می کنند اکثریت مردم به دنبال آنها حرکت می کنند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ، او با تقبیح تجمد بر ظواهر اظهار داشت: ریاکاری و تظاهر آفت دین است و با روح آزاد اندیشی دینی و آزاد بودن بودن اندیشه مغایرت دارد.
دوره یک روزه دانش افزایی مفاهیم و مبانی آزاد اندیشی به همت شورای عالی آزاد اندیشی دینی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در سالن دکتر عطامهر دانشکده فنی این واحد دانشگاهی برگزار شد.
شورای عالی آزاد اندیشی دینی کشور به دستور آیت الله هاشمی رفسنجانی ، رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که نخبگان و عالمانی از خود دانشگاه و خارج از آن در این شورا عضو هستند.
این دوره به طور متناوب در استان های مختلف کشور شروع شده و اردبیل چهارمین استانی بود که این دوره با حضور اساتید و اعضای هیات علمی برگزار شد.
تالیف سه جلد کتاب از دیگر فعالیت های شورای عالی آزاد اندیشی دینی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار