نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس دهم مصمم هستیم تا با همراهی استان‌هایی که تولید فرش در آنها رونق دارد، فراکسیون فرش را تشکیل داده و راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 25 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، محمد فیضی در آیین گشایش نمایشگاه فرش دستباف در اردبیل اظهار کرد: با تشکیل این فراکسیون با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه بافندگان فرش فعالیتی چشمگیر انجام می‌شود تا یک بستر و زمینه‌ای فراهم آید تا بتوانیم حمایت‌های لازم را از بافندگان واقعی فرش انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در بازدیدی که از نمایشگاه داشتیم متوجه مشکلات بافندگان فرش شدیم که مشکل عمده آنها فروش فرش دستباف بعد از تولید و ضرورت برخی حمایت‌هاست که قطعاً با تشکیل فراکسیون فرش در مجلس سعی می‌کنیم این هنر صنعت اصیل کشورمان را بیش از هر زمان دیگر روی پای خود مستدام و مستحکم قرار داده تا فعالان این عرصه بتوانند فعالیت سازنده‌ای را داشته باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند به همت مسؤولان استان اردبیل خوشه صنعت فرش راه‌اندازی شده که به صورت ریشه‌ای مشکلات و آسیب‌های این حوزه را در بخش تولید، عرضه و صادرات مورد رصد قرار می‌دهند، افزود: در کنار حل مشکلات بیمه‌ای بافندگان، در قالب برنامه ششم توسعه باید سعی کنیم تا زمینه صادرات مطلوب فرش از کشورمان به ویژه استان اردبیل فراهم آید و در کنار آن این گنج عظیم هنر صنعت اصیل ایران را حفظ و صیانت کنیم.

فیضی افزود: تولید فرش باید براساس یک نیازسنجی و ذائقه و خواسته بازار انجام شود تا بهتر و شایسته بتوانیم ابعاد مختلفی از هنر صنعت فرش و مسائل پیرامونی آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: امیدواریم در مجلس دهم با یک رویکرد واقع‌بینانه در حل مشکلات تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف شایسته ورود کرده و زمینه حمایت‌های لازم را از فعالان این عرصه داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار