عملیات برداشت هلو و شلیل در 240 هکتار از باغات شهرستان گرمی آغاز شد.
کد خبر: ۲۶۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 25 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی عصر امروز در جریان برداشت محصول شلیل و هلو در گرمی اظهار کرد: در بیش از 240 هکتار از باغات شهرستان گرمی برداشت شلیل و هلو در کنار سایر محصولات آغاز شده که امیدواریم باغداران محصولات با کیفیت خود را روانه بازار مصرف کنند.

سید نورالدین شارعی تصریح کرد: در شهرستان گرمی 850 هکتار باغ وجود دارد که 500 هکتار آن به سطح زیر کشت شلیل و هلو رفته است.

وی گفت: از 850 هکتار باغ موجود در شهرستان گرمی 240 هکتار آن بارور و مابقی غیر بارور است که با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک مناسب تولید انواع محصولات سردرختی در این شهرستان با شرایط مطلوبی در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی افزود: میانگین عملکرد تولید در باغات هشت تن در واحد سطح است که ارقام متنوع هسته‌دار و دانه‌دار با توجه به شرایط سردسیری نظیر سیب، گلابی، گردو، هلو، شلیل و... کاشت شده است.

شارعی با بیان اینکه در مجموع 2 هزار تن شلیل و هلو در گرمی در سال زراعی جاری برداشت می‌شود، بیان کرد: به دلیل سرمازدگی و بارش مداوم ما با برخی خسارت‌ها در دوران گل‌دهی و گرده‌افشانی روبه‌رو بودیم به طوریکه 50 درصد باغات مثمر شهرستان گرمی در سال‌ زراعی جاری خسارت دیدند.

وی از کاهش 8 هزار و 352 تنی محصول به نسبت سال‌های گذشته خبر داد و اضافه کرد: به دلیل قطعات کوچکتر باغات استقبال از آبیاری‌های تحت فشار به شکل محدود انجام شده ولی آمادگی داریم به باغات یکپارچه تسهیلات مورد نیاز پرداخت کنیم تا آنها بتوانند نسبت به استفاده از آبیاری مدرن اقدام کنند.

شارعی این تسهیلات را 85 درصد بلاعوض و 15 درصد تسهیلات یارانه‌دار اعلام کرد و ادامه داد: ما نسبت به توزیع نهال‌های یارانه‌ای نیز در فصل کاشت نهال اقدام کردیم و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

باغدار نمونه شهرستان گرمی نیز در این بازدید اظهار کرد: سطح زیر کشت ما برای تولید هشت رقم هلوی تابستانی، 16 رقم هلوی پاییزه و تولید 350 تن شلیل به بهترین شکل و با نظارت و کیفیت مطلوب به انجام رسیده است.

ناصر سیدی گفت: ما تا 25 مرداد برداشت محصول داریم و تا 15 مهر ماه نیز فصل فروش ماست که در این مجموعه باغات شاهد کشت و عمل‌آوری محصول به شکل کیفی هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
با سلام کاشت درخت زیتون وایجاد کارخانه های مرتبط در شهرستان گرمی می تواند در توسعه این شهرستان نقش بسزایی داشته باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار