استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در دو، سه سال آینده با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در حال انجام است به اوج شکوفایی و بالندگی خود می‌رسد.
کد خبر: ۲۶۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 25 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در مراسم گرامیداشت چهارم مردادماه روز استان اردبیل در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: در چنین روزی شاهد استقرار سلسله صفویه در این مرز و بوم بودیم که جوان غیرتمندی از این دیار برخاسته و با صلابت و قدرت بی‌نظیر خود توانسته کشورمان را از شرایط طایفه‌ای خارج و حاکمیت ملی را در آن مستقر کند.

وی تصریح کرد: 172 سال قبل از حکومت شاه اسماعیل صفوی بزرگ خاندان این سلسله شیخ صفی‌الدین صفوی دارای مکتب بی‌بدیل عرفانی، طریقت و شریعت همراه با دلدادگی به مکتب اهل بیت(ع) بوده که توانسته‌اند اوج علاقمندی خود را به خاندان پیامبر مکرم اسلام(ص) نشان دهند.

استاندار اردبیل با قدردانی از جوانانی که در قالب سازمان‌های مردم نهاد از ماه‌ها پیش تلاش می‌کنند تا مراسم روز اردبیل را پاس بدارند، افزود: این برنامه با نگاه صمیمانه و با کمترین هزینه اما متنوع‌ترین قسمت‌ها در حال اجراست.

وی بیان کرد: پیشینه تاریخی و جایگاه بی‌نظیر اردبیل حکایت از پرورش مردان و زنان تاریخ‌ساز و تحول‌آفرینی دارد که همواره در حوزه‌های فرهنگ و هنر، علم و ادب و دیانت و فقاهت خوش درخشیدند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل نیز با نام بردن از مقدس اردبیلی در حوزه فقاهت، علی دایی و رضازاده در عرصه ورزش و مدال‌آوری در میادین جهانی و علیپور خیر نام‌ آشنایی که به یاد 72 تن از شهدای کربلا مدرسه می‌سازد، اضافه کرد: امروز شخصیت‌هایی همچون جعفرزاده مقدم راه چنین خیرانی را با ساخت مدرسه به یاد اسرای کربلا ادامه می‌دهند.

خدابخش ادامه داد: در عرصه هنر مؤذن‌زاده‌ها و در عرصه شعر تاج‌الشعرا و شاهی‌ها را به عنوان ستاره‌های بی‌بدیل این مرز و بوم می‌توان نام برد که برای اردبیل همواره افتخار کسب کردند.

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری دولت در استان اردبیل

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ ما در یک دوره حساس قرار گرفتیم به طوری‌که با تلاش دولت تدبیر و امید و به رغم محدودیت‌های منابع مالی با یک نگاه متفاوت با اختصاص 1.5 میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی سرمایه‌گذاری کلانی در این استان در حال انجام است.

خدابخش اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری کلان در دو سال آینده نتیجه می‌دهد و سال‌های 96 و 97 را باید سال اوج شکوفایی اقتصادی استان اردبیل بدانیم.

وی از پیگیری‌ها برای تصویب منطقه آزاد در شمال استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: اگر تصویب نیز نشود ما با سرعت اهداف و برنامه‌هایمان را در مسیر توسعه متوازن استان بر پایه تولید و صادرات انجام می‌دهیم چرا که بر این باوریم با تکیه بر ظرفیت‌های نیروی انسانی و فرهنگی می‌توانیم بسیاری از گرفتاری‌ها را برطرف کنیم.

خدابخش گفت: ‌ما به تأثیرگذاری فرهنگ مقدم بر اقتصاد و تجارت اعتقاد راسخ داریم چرا که با یک حضور شاهی و مؤذن‌زاده در آن سوی مرز قلب‌ها تسخیر و نفوذ کم نظیر معنوی را در منطقه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت هنر و فرهنگ در اعتلای اندیشه دینی و اسلامی بهتر استفاده کنیم، افزود: عرصه هنر، شعر، فیلم، نویسندگی، موسیقی، حفظ قرآن، تفسیر آن و عرصه ورزش همه می‌توانند یک ظرفیت بی‌نظیری باشند تا بتوانیم هویت، تمدن و تاریخ اردبیل را به خوبی نشان دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
بشنو و باور نکن.
اردبیلی از اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
با این وضعیت سیاسی کاری و سیاسی بازی شتر در خواب بیند پنبه دانه0000اردبیلو پیشرفت زهی خیال باطل
تورک اوغلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
یاشاسین آذربایجان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار