نمایندگان پارس‌آباد و مشگین شهر، مسیر توسعه بخش های ارشق و اصلاندوز را ارتقای این دو بخش به شهرستان ارزیابی کردند.
کد خبر: ۲۷۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 14 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل، در هفته های اخیر طرح شهرستان شدن بخش "ارشق" مشگین شهر و نیز بخش "اصلاندوز" مغان در از زبان نمایندگان حوزه های انتخابیه پارساباد مغان و مشگین شهر در محافل رسانه ای به طور گسترده بازتاب داشته است.

موضوعی که همانند خیلی از شعارها و وعده های ایام تبلیغات انتخاباتی که از حیطه وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس خارج است، دقیقاً از زبان آنها مطرح شده و بالتبع توقع و انتظاراتی را برای مردم حوزه های انتخابیه ایجاد کرده است.

مطابق قانون "پیشنهاد” و طرح توجیهی شهرستان شدن "بخش" از طریق وزارت کشور به دبیرخانه هیئت دولت ارسال و رونوشت آن در اختیار استانداری ها قرار می گیرد.

بررسی های خبرنگار تابناک اردبیل حکایت از آن  دارد که باوجود ادعای ولی ملکی نماینده مردم مشگین شهر در جلسه شورای اداری بخش ارشق مبنی بر این که مراحل اولیه تبدیل بخش ارشق به شهرستان انجام شده و وزارت کشور برای تحقق این امر قول مساعد داده است، این موضوع اساساً صحت ندارد و چنین فرایندی طی نشده است!

شکور پورحسین نماینده حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله سوار هم در اظهارنظری مشابه یکی از فاکتورهای توسعه بخش اصلاندوز را تبدیل این بخش به شهرستان دانست و گفت که اخیراً نامه ای در این باره به مدیرکل تقسیمات کشوری نوشته و امیدواراست تلاش های او منجر به ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
ازماست که برماست
بهزاد
|
Canada
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
هر حرفی که میزنند دروغه .از منطقه ازاد شدن بگیر تا ریل قطار
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
با سلام امیدوارم توسعه منطقه تعریف علمی خود را از دست ندهد شهرستان شدن بخش ارشق و اصلاندوز هیچ کمکی به توسعه مناطق واستان نمیکند اگرچه شهرستان شدن بخشهای فوق میتواند به رضایت مقطعی وکوتاه مدت مردم منجر شود البته با توجه به تعاریف تقسیات کشوری مناطقی که در مرز قرار دارند با حداقل هفتاد هزار نفر جمعیت میتوانند به شهرستان تبدیل شوند که صد البته با توجه به تقاضاها دور از قاعده مناطق مختلف از تقسیات کشوری برای شهرستان شدن مناطق در طی ده سال گذشته وزارت کشور با طرح مطالعات تفصیلی از ایجاد مناطق جدید خودداری نموده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار