درصورت موافقت مجلس با لایحه دولت؛
دولت در لایحه مدیریت واحد شهری کار انتخاب شهرداران را در شهرهای بالای 200 هزار نفر به خود مردم واگذار می‌کند.
کد خبر: ۲۷۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ 17 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل، هوشنگ خندان دل معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور در سفر به اردبیل اعلام کرد که ‌به زودی لایحه مدیریت واحد و یکپارچه شهری توسط دولت به مجلس ارائه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این روند تا پایان شهریورماه انجام شده و به زودی در مجلس به تصویب برسد.

معاون وزیر کشور به اختلافات متعدد بین شوراها و شهرداری‌ها در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و افزود: باید شوراها و شهردار منتخب با سعه صدر و همکاری نزدیک فعالیت مطلوبی را داشته باشند.

بنا به گفته خندان دل، دولت در لایحه خدمات واحد شهری پیشنهاد کرده تا در شهرهای بالای 200 هزار نفر انتخابات شهرداری‌ها همزمان با شوراها برگزار شود تا شهردار منتخب فعالیت خود را با پشتوانه رأی مردمی آغاز کند.

شهر اردبیل بالغ بر450 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
خبربسیارخوبیست. انشااله که عملی شود. انتخاب شهردارتوسط مردم عین دمکراسی است.
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
با سلام مصاحبه معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص ارایه لایحه توسط دولت محترم مبنی بر انتخاب شهرداران در شهرهای بالای دویست هزار نفر با رای مستقیم مردم انجام خواهد گرفت اگرچه ظاهر حرف این مقام مسول خیلی دمکراتیک و مردمی میباشد و انتخاب مستقیم مردم و بها دادن به رای و نظر مردم خیلی ارزشمند میباشد از طرف دیگر فلسفه وجود ی شورای اسلامی شهرها بی معنی گشته و عملا حرفی برای اعمال مدیریت شهری نخواهند داشت همگان میدانند که در برنامه چهارم و پنجم مصوب مجلس دولت موظف بود جهت مدیریت متمرکز شهری اختیارات خویش در داخل شهرها را به شورای شهر و شهردارن واگذار کند وعلی رغم تلاش مضاعف نه در دوره اصلاحات و نه در دوره غیر اصلاحات دولت انگیزه برای واگذاری اختیارات خویش به شورا و شهرداری از خود نشان نداد شورای شهردر ایران علیرغم همه انتقاداتی که بعضیها به ان دارند عملا به جز انتخاب و عزل شهردار اختیاری در حوزه شهری در تصمیم گیری ندارد اصولا عنوان شورای شهر با این وظایف محدود عنوان صحیحی نیست باید عنوان شورای شهرداری قلمدا دمیکردند که با اظهارات معاون امور عمرانی وزارت کشور این عنوان محدود هم از دست شورای منخب مردم گرفته میشودو عملا عنوان فوق برای شورای شهر خارج از محدوده اختیارات خواهد بودمردم با هزاران اشتیاق و امید شوراهای شهری را انتخاب میکنند در حالیکه مسولین دولتی اعتقاد دارند منتخبین مردم در هیچ یک از وظایف تعریف شده هم بدون اجازه وارد نشوند در تعریف مدیریت شهری در دنیا همه خدمات شهری توسط شورا و شهرداری به ساکنین شهر ارایه میگردد خدمات ثبتی ترافیکی اب برق گاز تلفن فاضلاب ثبت احوال حتی در مواقعی خدمات پلیسی و امنیتی نیز توسط شورا و شهرداری ارایه میگردد و مردم به منتخبین خود اعتما د دارند در ایران اسلامی ما از واگذاری اختیار به منخبین مردم در هراسیم به عنوان یک کارشناس شهری و اجتماعی به اقای خندان دل و سایر مسولین دولتی پیشنهاد میکنم این نهاد نو پا را جهت تقویت ابعاد مردمی نظام تقویت کنند و اختیارات دولت را در همه امورات شهری به منخبین مردم بسپارند و نگرانی هم نداشته باشند این روش تجربه شده در کل دنیا یا حداکثر کشورها میباشد . . . . . و نتیجه مطلوبی در ارایه خدمات به مخردم داشته اغز طرف دیگر دولت را کوچک و سبکبال نمودهد تا تفکر برنامه ای در دولت حاکم باشد و به جای اجرا نظارت برامورات داشته باشد . . . .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار