وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس قانون مطبوعات باید خود اصحاب رسانه فعالان این حوزه را بیمه کنند، به طوری که روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باید در پوشش بیمه‌ای خبرنگارانشان تلاش کنند.
کد خبر: ۲۸۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 25 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، علی جنتی در جمع تعدادی از خبرنگاران و در پاسخ به سئوالات آنها اظهار کرد: روزنامه‌ها، نشریات و خبرگزاری‌ها موظف هستند خبرنگاران خودشان را به هر تعدادی که مدنظر آنها است تحت پوشش بیمه ببرند به طوری که ما همه هزینه‌های افراد بیمه شده را پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون اکثر خبرنگاران حرفه‌ای تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: در فرصت باقی‌مانده باید این رویه انجام شود تا خبرنگاران بتوانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس قانون مطبوعات باید خود اصحاب رسانه فعالان این حوزه را بیمه کنند به طوری که روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باید در پوشش بیمه‌ای خبرنگارانشان تلاش کنند.

جنتی در مورد کمبود سالن‌های تئاتر و نمایش گفت: بنده سال گذشته نیز اعلام کردم که تئاتر مظلوم‌ترین رشته هنری است به طوری که هم از جهت فضا و هم از جهت کمک‌های مالی و اعتباری در مضیقه است که به همین دلیل ما سال گذشته را سال  تئاتر معرفی کردیم.

وی بیان کرد: در تهران و مراکز استان‌ها ساخت مجموعه‌های پردیس تئاتر مدنظر است به طوری که ما در تهران تئاتر شهر را  بازسازی کردیم و دو مجموعه پردیس تئاتر در تهران در حال ساخت است که دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: هر کدام از این پردیس‌های تئاتر یک سالن اختصاصی بزرگ دارد که امیدواریم در مراکز استان‌ها چنین پردیس‌های تئاتری را با جذب توان بخش خصوصی راه‌اندازی کرده و امکان بهره‌برداری از آن را فراهم کنیم.

راه‌اندازی مدرسه ملی سینما در کشور

جنتی در مورد وضعیت تولید فیلم و حمایت از فیلم‌سازان بیان کرد: ما با همکاری انجمن سینمای جوان که وظیفه اصلی آنها حمایت از نیروی جوان و مومن و متدین است سعی می‌کنیم چهره‌های جدیدی را وارد عرصه فیلم‌سازی کنیم که در مسیر آموزشی آنها اقداماتی را نیز آغاز کنیم.

وی یکی از افتخارات دولت یازدهم را راه‌اندازی سینماهای هنر و تجربه اعلام کرد و گفت: ما با ترکیب مناسب و با محتوای باارزش سعی می‌کنیم چنین مجموعه‌ای را مورد حمایت قرار دهیم تا تولید فیلم‌سازان جوان ما به همت سینماگران باتجربه و مدیریت بهترین کارگردانان، تدوینگران و سینماگران مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در تهران دو سینما که متعلق به ارشاد بوده در اختیار مجموعه سینمای هنر و تجربه قرار گرفته تا نیروهای جوان و علاقمند به فیلم و فیلم‌سازی را مورد حمایت قرار دهند که قطعا سعی ما بر این خواهد بود تا به هر شکل ممکن از این فیلم‌سازان حمایت جدی را داشته باشیم.

جنتی عنوان کرد: همچون مدرسه عالی تلویزیون که قبلا بود ما نسبت به راه‌اندازی مدرسه ملی سینما اقدام کردیم تا نیروهای جوان را آموزش داده و با توان مضاعف آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار