علی جنتی که به عنوان نماینده دولت یازدهم در هفته دولت به اردبیل سفری دو روزه داشت، درباره مهمترین مطالبه مردم استان گفت: در مورد راه آهن اردبیل قول پیگیری را می دهم، اما باید دید امکانات کشور چقدر است.
کد خبر: ۲۸۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 26 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از سبلانه، علی جنتی که به عنوان نماینده دولت یازدهم در هفته دولت به اردبیل سفری دو روزه داشت در دومین روز از سفرش درباره مهمترین مطالبه مردم این دیار در مورد راه آهن اردبیل تنها به "قول پیگیری" اکتفا کرد.

وی در جلسه شورای اداری استان که با حضور چهار نماینده از هفت نماینده استان و استاندار اردبیل برگزار شد، گفت: در مورد راه آهن اردبیل قول پیگیری را می دهم، اما باید دید امکانات کشور چقدر است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم، ادامه داد: همه با وضعیت بودجه، مشکلات و مسائل دولت آشنا هستید و می دانید که سال گذشته سال سختی برای دولت بود و امسال هم با وجود افزایش تولید نفت شاهد کاهش قیمت آن هستیم، حال در چنین شرایطی باید دید چیزی دست دولت را می گیرد یا نه ؟

به گفته جنتی دولت آخر هر ماه دومشکل عمده پرداخت حقوق کارمندان و یارانه ها را دارد و اگر بعد از پرداخت این دو مورد چیزی باقی بماند خرج کارهای عمرانی می شود.

طبق آمار اعلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سالانه 42 تا 45 میلیارد تومان یارانه پرداخت می شود و در عین حال هم حقوق 890 هزار نفری هم که در دولت نهم و دهم به جمع کارکنان دولت اضافه شده باید پرداخت شود.

باید تا حد استیضاح وریر راه جلو رفت/ آقای وزیر بیشتر مشکلات از سر مهمان‌نوازی گفته نمی‌شود

اما محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در جلسه شورای اداری استان با تاکید براینکه آقای وزیر بیشتر مشکلات اردبیل از سر مهمان نوازی گفته نمی شود ؛ یادآور شد درمورد راه آهن اردبیل تا حد استیضاخ وزیر راه هم باید جلو رفت.

وی گفت: چگونه است که رئیس دولت قول اتمام راه آهن اردبیل را تا اتمام دولت یازدهم می دهد اما هنوز این پروژه مهم یک قدم هم جلو نرفته است! 

به گفته این نماینده مجلس در شرایطی که مجلس همواره یاریگر دولت است و حتی با گرفتن وام 2 میلیاردی از روسیه موافقت می‌شود، انتظارها این است که این پول در کارهای عمرانی صرف شودو امثال راه آهن اردبیل به نتیجه برسد.

فیضی گفت: در مورد راه آهن مردم اردبیل تبعیض را به عینه دارند می بینند. 

راه آهن مهمترین مطالبه مردم استان/ یکسال بیشتر تا اتمام دولت یازدهم نمانده!

 کریمی دیگر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در ادامه اتمام راه آهن اردبیل را از مهمترین مطالبات مردم استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم طبق وعده داده شده تا اتمام دولت یازدهم راه آهن اردبیل هم به نتیجه برسد.

وی گفت: یکسال بیشتر تا اتمام دولت یازدهم نمانده و انتظار داریم در طول مدت راه آهن هم به نتیجه برسد.

خبر خوشی درباره راه آهن اردبیل داریم

بدری هم  در حاشیه همراهی وزیر دولت یازدهم به اردبیل در پاسخ به این سوال خبرنگار سبلانه که آیا  سفر نماینده دولت در هفته دولت به اردبیل دستاوردی برای راه آهن اردبیل داشته یا نه، گفت: حتما دستاوردی داشته و خبر خوشی  در این خصوص است که روز شنبه در نشستی اعلام خواهد شد.

پروژه راه آهن میانه – اردبیل از سال84 آغاز شد و هر سال مسئولان اظهارات متفاوتی را برای بهره برداری از آن بیان می کنند؛ در 29 مرداد سال 93 حسن روحانی در هفتمین سفر استانی خود، از اتمام این پروژه های  حیاتی استان اردبیل تا اتمام دولت یازدهم خبر داد اما از دید ناظران بر عملکرد مجریان و مردم این دیار هنوز کلید تدبیر در این مورد چندان کارساز نبوده و  نوستالژی تلخ راه آهن اردبیل همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار