نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به روند کند و یا رکود پروژه‌های جاده‌ای و ریلی اردبیل تاکید کرد که این استان در بحث زیرساخت‌های ارتباطی نیازمند توسعه است.
کد خبر: ۲۸۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 27 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مهر، صدیف بدری در نشست مشترک با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اردبیل با تاکید بر اینکه  طی سال‌های اخیر پروژه راه‌آهن اردبیل نه از سوی مسئولان و نه نمایندگان به خوبی پیگیری نشده است، تصریح کرد: برخلاف ادعای برخی راه‌آهن میانه - اردبیل به هیچ عنوان مشکل فنی ندارد.

وی مشکل اصلی راه‌آهن میانه اردبیل را کمبود اعتبارات برشمرد و افزود: اعتبارات لازم در سال های گذشته برای این طرح جذب نشده و باید تاکید کنم که برخلاف اظهاراتی که قبلا مطرح شده، در این پروژه هیچ مشکل فنی وجود ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس اضافه کرد: برای تأمین مالی این پروژه دو راهکار داریم که یکی اعتبارات دولتی و دیگر فاینانس است و هر دو این راهکارها از سوی نمایندگان استان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار بود از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهوری ۲۰۷ میلیون یورو فاینانس به این پروژه اختصاص یابد، ادامه داد: متأسفانه ریالی از این مبلغ محقق نشده است.

بدری با اذعان به اینکه کل پروژه راه‌آهن ۴۳ درصد پیشرفت دارد، متذکر شد: برای اتمام آن نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم که برای تأمین اعتبارات دولتی باید زمان تعریف شود.

اخذ ردیف دو بزرگراه در اردبیل

وی از جمله مهم‌ترین مشکلات توسعه‌نیافتگی اردبیل را نبود بزرگراه دانست و افزود: مرکز استان اردبیل به سایر استان‌ها و پایتخت بزرگراه ندارد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس افزود: با پیگیری‌های مداوم ردیف دو بزرگراه شامل حیران و حد فاصل نیر - سراب اخذ شد و حتی در خصوص رفع مشکل کمربندی نیر برای اینکه اقتصاد شهر آسیب نبیند فاصله با بزرگراه کاهش یافت.

وی با اشاره به روند اجرایی کند چهار بانده کردن بزرگراه سرچم - اردبیل ادامه داد: این پروژه هر چند در سال‌های ۹۴ و ۹۵ موافقت‌نامه داشته اما تأمین اعتبار نشده است.

بدری با تأکید به اینکه لازم است از خود اردبیل به سایر شهرهای استان نیز بزرگراه احداث شود، پیگیری سه مسیر اردبیل – مشگین شهر، مشگین شهر - گرمی و مشگین شهر – پارس‌آباد را در اولویت برشمرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه بر این اصلاح طرح تفضیلی نمین پیگیری می‌شود تا این شهر به اتوبان نزدیک و بتوان آن را از بن‌بست خارج کرد.

مشارکت بانک ملی در پتروشیمی

بدری در خصوص آخرین اقدامات نمایندگان برای اجرای پروژه پتروشیمی اردبیل افزود: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه بالا است و برای تأمین آن با رئیس بانک ملی مذاکره کردیم.

وی افزود: بانک ملی مشارکت در سرمایه‌گذاری را پذیرفته است و در صورتی که بخش خصوصی نیز حاضر به مشارکت شود می‌توان این پروژه را از وضع راکد خارج ساخت.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون عمران مجلس همچنین به ضرورت اختصاص بخشی از درآمد آب‌های گرم سرعین به این شهر تأکید کرد و افزود: تاکنون برای رکود طرح راه‌آهن میانه - اردبیل به وزیر راه و برای آبگرم‌ها به وزیر نیرو تذکر داده شده است.

وی همچنین به پیگیری پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام دیگر اشاره و تأکید کرد: از جمله تسریع در تکمیل بیمارستان پروما و راه‌اندازی مرکز سرطان‌شناسی در دستور کار قرار گرفته است.

مسئولان منافع حزبی را به منافع مردم مقدم نکنند

بدری همچنین در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در خصوص نحوه ورود نمایندگان به مشکلات انتخاب شهردار اردبیل تصریح کرد: در موضوع استیضاح و انتخاب شهردار اردبیل آنچه که ضرورت داشت انجام نشد.

وی افزود: مسئولان استانی می‌توانستند با درایت حتی از استیضاح خودداری کنند و با این وجود مدیریت مطلوبی در این موضوع صورت نگرفت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با بیان اینکه به موضوع استیضاح ورود نداشتم، اضافه کرد: با این وجود وقتی دیدم مصالح مردم مورد غفلت است نظرات خود را بیان کردم.

وی تأکید کرد: نمایندگان سوگند یاد می‌کنند که نماینده مردم باشند و نه نماینده دولت یا گروه خاص و ما هر جا موردی بر خلاف مصالح مردمی ببینیم نظرات و تذکرات را انعکاس می‌دهیم.

بدری افزود: انتظار ما از مسئولان این است که مطابق قانون رفتار کرده و مصالح مردمی را فدای مصالح گروهی و حزبی خود نسازند.

وی متذکر شد: از جمله موضوعاتی که در مجلس پیگیری می‌شود افزایش اختیارات شورا و شهرداری‌ها است که بتوانند بسیاری از مشکلات فعلی شهرها را مرتفع سازند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به محدودیت اعتباری دولت و تخصیص 10 درصدی آن به امو عمران اضافه کرد: این در حالی است که شوراها به مراتب بهتر عمل کرده‌اند و ۷۰ درصد اعتبارات شهرداری را به امور عمرانی اختصاص می‌دهند.

به گفته وی مدیریت واحد شهری می‌تواند اختیارات شورا و شهرداری را افزایش داده و زمینه توسعه شهرها را فراهم سازد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار