رئیس شورای استان اردبیل گفت: دولتی کردن شهرداری‌ها در حقیقت تضعیف جایگاه شوراست که عده‌ای سعی می‌کنند به این امر به هر شکل ممکن دامن بزنند.
کد خبر: ۲۸۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶ 02 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، رحیم آقازاده در نشست شهرداران، شوراها و دهیاران با اعضای کمیسیون عمران مجلس در اردبیل اظهار کرد: به دور از قانون‌گریزی باید اصل شورا را در قانون اساسی که نمادی از مردم‌سالاری دینی است، همه مورد پذیرش قرار داده و به معنای واقعی به این اصل اساسی واقف باشیم.

وی با یادآوری اینکه به دور از نقض قانون باید به مجموعه شورایی اعتقاد راسخ داشته باشیم، تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی که در رأس امور است، انتظار می‌رود نمایندگان به دور از سلایق شخصی و فردی خود با تصویب قوانین کارآمد به توانمندی شوراها در دوره پنجم کمک کنند.

رئیس شورای استان اردبیل با بیان اینکه ما قانون جامع و رسا در حمایت از شوراها نداریم و هر دولت و مجلسی در این سال‌ها تنها به شعار دادن بسنده کرده و هیچ اقدام عملی برای تجمیع عوارض، مدیریت یکپارچه شهری انجام نداده است، گفت: همه دولت‌ها فقط شعار عملیاتی کردن مدیریت یکپارچه شهری را داده‌اند ولی در عمل هیچ اتفاقی در سال‌های اخیر رخ نداده است.

آقازاده با بیان اینکه حتی برخی از دولت‌ها سعی کردند شهرداری را در قالب دولتی مدیریت کنند، افزود: این خود تضعیف جایگاه شوراست که در سایه مدیریت شوراها با عضویت 117 هزار نفر و تشکیل یک‌هزار و 100 شورای شهر و روستا بودجه‌ای بالغ بر یک‌هزار و 400 میلیارد تومان در مجموعه شهرداری‌ها صرف کارهای عمرانی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این شرایط عظمت کار شوراها را نشان می‌دهد اما متأسفانه به رغم شعارها بحث مدیریت یکپارچه شهری مورد بی‌مهری قرار گرفته به طوری که ما امروز در بخش‌های مختلف از کارهای عمرانی گرفته تا مسائل زیست‌محیطی و سلامت با برخی موازی‌کاری‌ها و دوگانگی رفتار از سوی مسؤولان و مدیران روبه‌رو هستیم.

آقازاده توجه به کسب درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را به عنوان یک اصل اساسی یادآور شد و اضافه کرد: دولت بهتر است این لوایح را با دید کارشناسی و استفاده از نظرات متخصصان به مجلس ارائه کند تا با کمترین ایراد به تصویب برسد.

عضو شورای شهر اردبیل با انتقاد شدید از لایحه پیشنهادی دولت برای انتخاب شهرداران بالای 200 هزار نفر به دست مردم ادامه داد: انتخابات شهرداران با رأی مردم دهن‌کجی و اهانت به جایگاه شورایی است که خودشان منتخبان مردم هستند.

وی اظهار کرد: با عمران و آبادانی روستاها قطعاً جلوی مهاجرت‌های بی‌رویه که امروز معضلات جدی را به همراه دارد، برطرف می‌شود و ما دیگر دغدغه‌ای از بابت حاشیه‌نشینی‌ها نداریم.

آقازاده با بیان اینکه این حاشیه‌نشینی‌ها مشکلات جدی را برای مسؤولان به همراه آوردند، تصریح کرد: این رویه سبب شده تا ما در مدیریت شهر و روستاها با معضلات و آسیب‌های جدی روبه‌رو باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
شوراها هزینه های زیادی را به مردم و کشور تحمیل کرد.
موجب سو استفاده های زیادی در جامعه شد. باعث تضاد در تصمیم گیری و عدم پیشرفت امور شهرها گردید.
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
ای کاش هیچ وقت شورا تشکیل نمی شد تا مشکلی به مشکلات مردم اضافه نشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار