در مراسمی به مناسبت دهه فجر، 50 محکوم دیه و محکومیت های مالی از زندان های استان اردبیل آزاد شدند.
کد خبر: ۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶ 05 February 2015
به گزارش ایرنا از روابط عمومی زندان های اردبیل ، رییس کل دادگستری استان اردبیل در جشن آزاد سازی این زندانیان با اشاره به تفکر و اندیشه های معنوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزاری جشن های آزادی سازی زندانیان معسر آبرومند را از برکات معنوی انقلاب ذکر کرد.

حجت الاسلام محمدعلی قاصدی افزود: این انفاق در راه خدا و رفع گرفتاری انسان ها سرمایه گذاری است نه این که فکر کنیم مال ما از دست می رود.

انزابی مدیر عامل ستاد دیه استان اردبیل نیز در این جشن گفت: از 50 زندانی آزاد شده شش نفر محکوم به پرداخت دیه تصادف غیر عمد ، 34 نفر از محکومان مالی غیر کلاهبرداری و 10 نفر نیز از محکومان مهریه هستند.

وی افزود: میزان بدهی این زندانیان بیش از 32 میلیارد و 940 میلیون ریال بود که به میزان 9 میلیارد و 545 میلیون ریال از سوی شکات گذشت شد و مابقی از سوی محکومان ، بانک های عامل ، ستاد دیه کشور و کمک های خیرین (ستاد دیه استان) پرداخت شد.

مراد فتحی ، مدیرکل زندان های استان اردبیل هم زندانیان را نیازمند توجه جامعه و مددکاری و مددیاری دانست و گفت: زندانیانی که بدهکار هستند نه بزهکار نیازمند توجه ویژه آحاد اقشار جامعه به ویژه خیرین هستند.

وی افزود: اگر همتی همگانی با بستر سازی فرهنگی رخ دهد روزی می رسد که شاهد حضور هیچ زندانی بدهکار در زندان نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: امسال 224 نفر با کمک های ستاد دیه استان از زندان ها آزاد شده اند که از این تعداد 214 مرد و هفت زن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار