استاندار اردبیل دستور دهند تا دستگاه های اداری با خرید آثار هنری، موجبات رونق و توسعه هنر استان را فراهم سازند.
کد خبر: ۲۹۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 10 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، جمعه نوزدهم شهریورماه، مجید خدابخش استاندار اردبیل درحرکتی ستودنی از نمایشگاه خوشنویسی برگزیده آثار 27 خطاط توانمند اردبیلی در نگارخانه خطایی بازدید کرد.

حسن معترض، رئیس انجمن خوشنویسان استان اردبیل اظهار کرد: ما با دعوت از استاندار اردبیل برای بازدید از این نمایشگاه خواستیم از نزدیک مقام عالی استان با مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان خوشنویسی آشنا شوند به طوری که ما همچنان از داشتن یک مکان مناسب برای فعالیت‌های هنری خودمان رنج می‌بریم.

وی گفت:‌ با وجود این سابقه دیرین سالنی را در مجتمع فدک به ما اختصاص دادند که اصلاً در شأن هنرمندان خوشنویسی نیست هر چند که تلاش فرهنگ و ارشاد استان بر این است تا این انجمن را مورد حمایت قرار دهد.

رئیس انجمن خوشنویسان استان خواسته اکثر هنرمندان را تعیین یک مکان مناسب در اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین برای انجمن و راه‌اندازی یک گالری مطلوب برای به نمایش گذاشتن آثار هنری خوشنویسان اعلام کرد و افزود: براساس تاکیدات استاندار اردبیل اقتصاد هنر آن هم در رشته خوشنویسی باید رونق بگیرد.

معترض بیان کرد: ما به راحتی می‌توانیم در این زمینه گام‌های جدی را برداریم که انتظار داریم مسؤولان استانی با تأمین یک مکان مناسب کمک کنند تا هنر خوشنویسی نیز پا بگیرد.

به گزارش تابناک اردبیل، اکنون که استاندار اردبیل با در ک مشکلات خوشنویسان، شخصاً بری بازدید از آثار هنرمندان به محل نمایشگاه رفته است به ایشان پیشنهاد می شود مطابق با ابلاغیه چندی پیش رئیس دفتر رئیس جمهور، به همه دستگاههای داری استان دستور دهند تا ادارات در تهیه اقلام و هدایا، ترجیحاً آثار هنری و صنایع دستی استان را به قصد حمایت هرچه بیشتر از تولیدات هنری خریداری و مصرف کنند.

نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور در ابلاغیه ای از همه دستگاههای دولتی خواسته بود با خرید اقلام پر شمار و متنوع صنایع دستی در مناسبت های مختلف و اهدای کالاهای فرهنگی دست ساخت هنرمندان ایران، با افزایش میزان تقاضا در اقتصاد این بخش، موجبات رونق و توسعه این هنر- صنعت ملی و مذهبی را فراهم سازند.


 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار