رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: به همت بسیج هنرمندان چهارمین همایش روز شعر و ادب فارسی در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 14 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، عظیم دشتی در جلسه انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان استان اظهار کرد: به همت بسیج هنرمندان چهارمین همایش روز شعر و ادب فارسی و اختتامیه نخستین جشنواره شعر «شهریار استاد سخن» روز شنبه هفته آینده در اردبیل برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل افزود: سازمان بسیج هنرمندان استان شاید اولین سازمان هنری است که به این روز اهمیت خاصی قائل است و برای چهارمین سال متوالی به این مناسبت همایش برگزار می‌کند.

دشتی ادامه داد: خیلی مشتاق بودیم که در همایش امسال متولی اصلی فرهنگ و هنر پیشقدم باشند ولی متاسفانه ظاهراً مناسبت‌های چنینی برای  آنها اهمیت ندارد و از همکاری با این سازمان امتناع کردند ولی ما عهدی که با هنرمندان بسته‌ایم برسر عهد خود هستیم و با همت و پشتکار هنرمندان متعهد استان در تعالی فرهنگ و هنر متعهد کم کاری نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: حقیقتا روز شعر و ادب فارسی  یک روز سترگ در تاریخ انقلاب اسلامی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در تکریم و تجلیل از مقام شامخ ادبی استاد سید محمد حسین بهجت تبریزی  در تقویم رسمی کشور گنجانده شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل بیان کرد: استاد شهریار به اینکه یک شاعر ترک زبان بوده است ولی خدمات شایانی به شعر و ادبیات فارسی کرده است و با شعرای بزرگ فارس زبان هم چون حافظ و سعدی در یک ردیف قرار گرفته است و آثار ادبی فاخر و ارزشمند این شاعر شهره جهانی پیدا کرده است.

دشتی تصریح کرد: برای نخستین جشنواره استانی شعر شهریار استاد سخن تعدادی 51 اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارائه شده بود که از این اثر تعداد 5 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند  که برگزیدگان جشنواره در مراسمی که به عنوان پاسداشت روز شعر و ادب فارسی برگزار خواهد شد مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار