کد خبر: ۲۹۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸ 17 September 2016
سرویس مدارس در پیچ و خم جاده ساماندهی!به گزارش تیتر شهر: با نزدیک شدن به فصل آغاز سال تحصیلی جدید، یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها چگونگی رفت و آمد دانش آموز به مدرسه و بالعکس است.

با توجه به اینکه پراکندگی مدارس در بسیاری از مناطق شهری به گونه ای نیست که دانش آموزان خود قادر به پیمودن مسیر خانه تا مدرسه باشند، از همین رو استفاده از سرویس مدارس در سال‌های اخیر در مقایسه با گذشته افزایش یافته است. از سوی دیگر تامین امنیت رفت و آمد دانش آموزان به ویژه دختران در فضای کنونی جامعه، خانواده‌ها را ناگزیر به استفاده از سرویس مطمئن برای جابجایی فرزندان به مدرسه کرده است.
 
 
سرویس مدارس در پیچ و خم جاده ساماندهی!
 
اما سرویس مدارس با همه مزایایی که از این جهت دارد اما به دلیل بی‌برنامگی در برخی بخش‌ها خود به یکی از مسائلی تبدیل شده که نیاز به ساماندهی و بررسی بیشتر از سوی مسئولان مربوطه دارد.

در بسیاری از شهرهای کشورمان، سرویس مدارس از سوی پیمانکاران و با عقد قرارداد با مدارس تامین می شود به طوریکه در حال حاضر بیش از هزار پیمانکار در این زمینه در کشور فعالیت می کنند.



این پیمانکاران براساس، نرخی که به صورت پایه هرساله از سوی شورای شهر مصوب می‌شود ملزم به جابجایی دانش آموزان با هماهنگی مدرسه هستند.

اما صرف نظر از نرخ‌هایی که برای سرویس مدارس از سوی شورای شهر و طبق مسافت خانه تا مدرسه تعیین می‌شود، موضوع امنیت و سلامت سرویس مدارس به دغدغه‌ای مهمتر برای خانواده ها و مسئولان شهری و آموزشی در کشور تبدیل شده است.

از آنجائیکه پلیس راهور و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ها در هر شهری وظیفه برخورد با تخلفات سرویس مدارس را بر عهده دارد بنابراین، به نظر می رسد ساماندهی وضعیت سلامت و امنیت خودرو و راننده سرویس هم باید با هماهنگی بین سازمانی اجرایی شود.

طی سال‌های اخیر برخی اتفاقات در این حوزه حساسیت‌ها در خصوص اطمینان از سلامت خودرو و نیز رانندگان را دوچندان کرده است و اکنون سازمان های حمل و نقل شهرداری ها در شهرها آماده همکاری با مدارس برای نظم بخشی به این وضعیت هستند.

سرویس مدارس در پیچ و خم جاده ساماندهی!
 
سرویس مدارس در پیچ و خم جاده ساماندهی!

سالم سازی محیط سرویس مدارس مهمترین نیازی است که باید امسال پررنگ‌تر از سال های گذشته به آن پرداخته شود، این مهم هم با آموزش به رانندگان سرویس و نیز با معاینه فنی ویژه خودروهایی که با آن دانش آموزان جابجا می‌شوند امکان پذیر است.

در کشورهای خارجی ناوگان حمل و نقل دانش آموزان ویژه است و از خودروهای مخصوص حمل
آنها استفاده می شود اما در کشور ما هر خودرویی با هر ضریب ایمنی می تواند به چرخه سرویس مدارس وارد شود که این امر نیازمند ساماندهی از سوی سازمان هایی همچون تاکسی‌رانی و اتوبوسرانی است.

عدم اعتیاد، سلامت جسمی و روحی و سلامت رفتاری رانندگان سرویس مدارس بسیار مهم است مردم هم به عنوان ضلع سوم این ویژگی ها باید در برخورد با سرویس های مدارس توجه بیشتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار