شورای شهر، شهردار اردبیل را موظف به پاسخ درباره تذکراتی کرده که در صورت بی اعتنایی منجر به سئوال و نهایتاً استیضاح مجدد او خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 17 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، علی هدایتی سخنگوی شورای شهر اردبیل با اعلام این خبر افزود: بحث استیضاح لطف اللهیان از زمانی آغاز شد که شورا احساس کرد شهردار خارج از ردیف بودجه امور شهرداری را پیش می برد در همان زمان تذکر داده شد.
وی بیان کرد: به تذکر وسوال شورای شهر اصلا توجهی نشد و درنهایت اعضای شورا مصمم به استیضاح شدند ودر روز استیضاح هم قرار ما برکناری شهردار نبود اما جو حاکم در صحن شورا وکف زدن های برخی از حاضرین بعد از پایان توضیحات لطف الهیان اعضا ی شورا را برآن داشت تا به استیضاح رای بدهند ونهایتا اعضای شورا وی را با 9 رای از شهرداری کنار گداشت.
وی افزود:عدم تمکین به شورا ،عدم توزیع عادلانه خدمات شهری، بی توجهی به ردیف بودجه وخارج شدن از آن ، عدم تکمیل خیابان احمدیه ، تکمیل نشدن خیابان 14 متری از میدان منظریه بطرف میدان وصال، حدف تکمیل پل داروپخش ، حدف استادیوم ورزشی پنج هزار نفری میر اشرف، حدف احداث استادیوم ورزشی ، فرهنگسرای منطقه یک وسه ، حذف پروژه های کنار گوشه شهر، دخل وتصرف به بودجه بصورت غیر قانونی، عدم رعایت قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، عدم رعایت قانون منع مداخله کارکنان در معاملات دولتی، سند سازی وفاکتور سازی، عدم رعایت حق وحقوق کارگران ، بکارگیری نیروهای شهرداری در ادارات دیگر، پرداختی عیدی غیر متعارف از جمله مواردی است که شهرداراردبیل از جمله دلایل استیضاح شورا بود.
وی بابیان اینکه اعتماد شورای شهر به شهردار سلب شده است،گفت :اگر شهردار قبلا به این تدکرات عمل می کرد قطعا کار به اینجا نمی کشید وعلاوه برآن اگر مسئولان استان قبل از استیضاح تعامل بین شورا وشهردار را برقرار می کردند باز کار به استیضاح نمی کشید.
سخنگوی شورای شهر اردبیل بیان داشت: علی رغم اینکه در رسانه های گروهی وفضای مجازی شورا را مقصر فوت فصل کاری می دانند اما به صراحت اعلام می کنم که این شهردار اردبیل بود که فصل کاری را ازدست ما گرفت البته مافیای فضای مجازی نگذاشت اعضای شورا جلوی حیف ومیل در شهرداری را بگبرد .
هدایتی در خصوص استیضاح دوباره شهرداراردبیل هم افزود:اعضای شورای شهر به شهردارتذکر داده اند وشهردار موظف است به این تذکرات جواب بدهد و اگر شورا قانع نشد این تدکر منجر به سوال ونهایتا استیضاح می شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
اتفاقا پرتلاش ترین وبی ریاترین شهردارآقای لطف الهیان هستندالبته اگرایشان هم مثل شهردارقبلی نقشه ای برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس نداشته باشدضمن اینکه شوراهم فقط شعارمی دهدوبس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار