در آستانه ماه محرم و پاسداشت نهضت سیدالشهدا(ع) آیین معنوی استقبال از ماه محرم در شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 25 September 2016

شهردار اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: این آیین که همه ساله در آستانه ماه عزای حسینی و پاسداشت نهضت خونین کربلا در شهر حسینی اردبیل برگزار می‌شود، با حال و هوای معنوی برگزار شده و اهالی این استان آرام آرام خود را مهیای برگزاری آیین‌های سنتی و معنوی همچون طشت‌گذاری و دیگر برنامه‌های بزرگداشت این ایام می‌کنند که امیدواریم آیین استقبال از محرم امسال نیز با حال و هوای خاص برگزار شود.

حمید لطف‌اللهیان تصریح کرد: در برگزاری این آیین علاوه بر شورای اسلامی شهر و شهرداری، هیأت‌ها و دستجات عزاداری محلات شش‌گانه و 13گانه شهر اردبیل و دستگاه‌های فرهنگی و معنوی مشارکت دارند که مراسم بعد از نماز مغرب و عشا در روز سه‌شنبه ششم مهر ماه در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سخنرانی کرده و نکات ارزشمندی را در باب عزاداری اصیل و ارزشی ماه محرم و نهضت سیدالشهدا (ع) بازگو کرده و همه ساله اهالی استان و مسؤولان با شنیدن این تذکرات و توصیه‌ها سعی می‌کنند تا عزاداری پرمحتوایی را در ماه محرم و صفر امسال در استان دارالارشاد اردبیل شاهد باشیم.

شهردار اردبیل افزود: در این مراسم قرار است از پنج پیرغلام دربار حسینی که سال‌های طولانی را در این مسیر معنوی و اعتلای نام و نهضت حسینی حاضر شده و صبورانه حضور داشتند، با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل کنیم.

لطف‌اللهیان بیان کرد: در این مراسم در کنار شعرخوانی و مداحی، تلاش بر این است تا در یک فضای معنوی انتقال مفاهیم قدسی و ارزشمند نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) به شایستگی اتفاق بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار