در ۵ ماهه نخست امسال در استان اردبیل تعداد ۱۰۲ نفر از هم‌استانی‌های ما جانشان را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۳۰۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 26 September 2016
 
به گزارش تابناک اردبیل، حامد پورعزیز ظهر امروز در جلسه بررسی حوادث رانندگی در اردبیل اظهار داشت: در 5 ماهه نخست امسال در استان اردبیل تعداد 102 نفر از هم‌استانی‌های ما جانشان را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 18.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
وی افزود: بیشترین میزان مرگ و میر در 5 ماهه امسال در حوزه برون شهری با 63 مورد بوده است و پس از آن به ترتیب حوزه‌های درون شهری با 28 نفر و  راه‌های روستایی با 11 نفر قرار گرفتند که میزان این تلفات افزایش چشمگیری داشته است.
 
پورعزیز با اشاره به آمار مصدومان ناشی از تصادفات در 5 ماهه سال 95 بیان کرد: در این مدت تعداد یک هزار و 812 مصدوم شده‌اند که از این تعداد یک هزار و 372 نفر مرد و 440 نفر زن بوده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش یافته است.
 
مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل تصریح کرد: در مردادماه امسال تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی 22 نفر بوده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 26.7 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
وی اظهار کرد: آمار فوتی‌های اعلامی مربوط به مردادماه، با توجه به اینکه ممکن است برخی از مصدومان تصادفات رانندگی در مراکز درمانی یا بیمارستانی خارج از استان فوت کرده باشند پس از تجمیع آمار کشوری ممکن است تغییرات جزئی پیدا کند.
 
واکنش استاندار اردبیل به افزایش تصادفات رانندگی
 
بر همین اساس مجید خدابخش استاندار اردبیل در نشست کمیسیون ایمنی راه ها و تصادفات جاده ای استان اردبیل که با موضوع بررسی علت افزایش تصادفات جاده ای پارس آباد برگزار شده بود، گفت : اداره و ارگان های ذیربط باید به رفع نقاط حادثه خیز در گذرگاه های استان اردبیل هرچه سریعتر اقدام کنند چه در این نقاط در شش ماه اول امسال تصادف اتفاق افتاده و چه هیچگونه حادثه رانندگی در آن روی نداده است.
 
وی اظهار کرد : اگر ارگان های ذیربط به بررسی دقیق و موردی علت وقوع تصادف های ناگوار منجر به فوت در نیمه اول امسال می پرداختند می توانستیم در این نشست نتایج مفید و لازم را به دست آوریم و نسبت به رفع مشکل اقدام کنیم.
 
استاندار اردبیل با استناد به آمارهای ارایه شده در این نشست که از وجود 167 نقطه حادثه خیز در جاده مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان حکایت می کند اظهار کرد : چندین دهه قبل و در زمان ایجاد این مجتمع یک جاده اختصاصی برای حمل و نقل محصول و سایر ادوات برای آن ساخته شده که به دنبال آن ده ها روستای واقع در اطراف این مجتمع از این محور برای تردد استفاده می کنند.
 
خدابخش ادامه داد : در اکثر مجتمع های صنعتی و کشاورزی بزرگ ایران جاده ها به شکل اختصاصی برای آنها ساخته می شوند که مقررات مخصوص خود برای مثال حداکثر سرعت 30 کیلومتر را دارند اما این که از این جاده ها برای تردد وسایل نقلیه عمومی استفاده شود بطور قطع سبب وقوع تصادف های رانندگی خواهد شد.
 
وی خواستار اعلام جاده مجتمع کشت و صنعت مغان به عنوان یک محور عمومی شد و افزود : در این صورت ارگان های ذیربط موظف به تامین ملزومات آن ازجمله رفع نقاط حادثه خیز ، خط کشی ، نصب علام راهنمایی و رانندگی و مانند آن ها به منظور افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه می شوند.
 
استاندار اردبیل با بیان اینکه نیمه اول امسال 28 نفر در گذرگاه های درون شهری استان اردبیل براثر وقوع حوادث رانندگی جان باخته اند تصریح کرد : نمی توان گفت که علت وقوع این تصادف ها وجود نقاط حادثه خیز در شهر اردبیل می باشد بلکه بطور قطع عوامل دیگر مانند بی توجهی رانندگان به مقررات و حرکت با سرعت و شیوه های غیرمعمول و نامطمئن در این اتفاق ها دخیل بوده اند.
 
خدابخش ، یادآوری کرد : به دنبال وقوع چنین حوادث تلخ ناشی از رعایت نشدن مقررات و رانندگی به شیوه نامناسب بعضی ارگان های ذیربط به نصب سرعت گیرهای متعدد روی می آورند که آن هم در تابستان باعث گلایه مسافران می شود چراکه در کمتر شهری به این تعداد سرعت گیر وجود دارد.
 
استاندار اردبیل در پایان این نشست از مدیران ذیربط خواست تا برای نشست بعد علت وقوع این تصادف ها را به شکل جداگانه و دقیق بررسی کرده و همراه با پیشنهاهای عملی و موثر برای رفع آنها ارایه دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار