معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اردبیل گفت: روزانه 160 تن شیر از تولیدکنندگان استان خریداری می‌شود.
کد خبر: ۳۰۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 29 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، بهلول تکلوی ظهر امروز در دومین جلسه مدیریت یکپارچه زنجیره تولید شیر خام تا عرضه محصولات لبنی به بازار مصرف در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: 33 مرکز خرید شیر در استان وجود دارد که با جدیت و سعی و اهتمام قابل قبولی روزانه بیش از 160 تن شیر در روز از تولیدکنندگان خریداری و تحویل صنایع لبنی می‌کنند.

وی افزود: تعداد 93 واحد پرورش گاو شیری به صورت صنعتی در استان فعال است که 14 هزار و 394 راس گاو شیری مولد را شامل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در این استان تعداد 247 واحد پرورش گاو شیری به صورت سنتی و دارای پروانه بهره‌برداری فعال هستند که دو هزار و 830 راس پرورش گاو شیری را نیز در خود جای داده؛ به همین دلیل در این استان استعداد بالقوه‌ای در تولید شیر خام درسطح کشور وجود دارد. 

وی عنوان کرد: در حال حاضر 23 واحد لبنی فعال در استان داریم که ظرفیت تولید سالانه آن‌ها 431 هزار و 55 تن در سال است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای غیرفعال نیز 18 مورد است که اگر در زنجیره تولید قرار بگیرند و از حالت راکد خارج شوند این واحد‌ها نیز قادر خواهند بود سالانه 827 هزار و 376 تن شیر را فرآوری کنند.

تکلوی در خصوص وضعیت مراکز جمع‌آوری شیر از تولیدکنندگان بیان کرد: تعداد مراکز خرید شیر 33 واحد است که با جدیت و سعی و اهتمام قابل قبولی روزانه بیش از 160 تن شیر در روز از تولیدکنندگان خریداری و تحویل صنایع لبنی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
آماری که ارایه شده 93 واحد گاوداری شیری صنعتی به ظرفیت14394 بصورت صنعتی فعال می باشد واقعیت ندارد چندی پیش آمار داده بودند که از 90 واحد گاوداری شیری صنعتی در استان 37 واحد به ظرفیت12375 راس فعال و 7واحدنیمه فعال به ظرفیت 25 راس و 46 واحد به ظرفیت1734راس غیرفعال می باشد در واحدهای فعال بالاترین ظرفیت به گاوداری شیری کشت و صنعت مغان می باشد که بالای ده هزارراس می باشد و با در نظر گرفتن آمارهای فوق 51درصد واحدهای گاوداری شیری صنعتی غیرفعال و تعطیل و7.7درصد واحدهای صنعتی گاوداری شیری در استان اردبیل نیمه فعال می باشد ایکاش آقایان چندی پیش به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با آمار که دست اندرکاران آمار گیری خدمت ایشان رسیده بودند برای عملکرد آمار ارایه شده ملاک قرار می دادند و آمار واقعی و درست ارایه می دادند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
۲




‍ پ 










خروج خام دسترنج کشاورزان و دامداران اردبیل





کد خبر:
۲۳۰۸۰۰


تاریخ انتشار:
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
27 February 1395



با وجود حجم بالای محصولات کشاورزی و دامی استان اردبیل به دلیل نبود صنایع تبدیلی و زنجیره ارتباطی بین کشاورزی و صنعت ، انتقال تولید دست اول و خام فروشی آنها به استان های دیگر را باید خروج ثروت و سرمایه و خسرانی اقتصادی برای این استان تلقی کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار