کد خبر: ۳۰۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 02 October 2016
به گزارش تابناک یزد،شهردار مهريز تهیه طرح جامع جداسازی آب شرب از فضای سبز را از اقدامات مهم شهرداری در حفظ باغ شهر بودن مهریز عنوان کرد.

"سعید شایگان" اعلام كردك طرح جداسازی آب شرب و فضای سبز با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال آغاز شده که اقدامات صورت گرفته در این زمینه شامل ساخت شش مخزن ذخیره آب با هدف دوگانه ذخیره آب و بهره‌گیری برای آبیاری قطره‌ای، اجرای لوله‌کشی آب انتقالی به طول بیش از شش کیلومتر و نیز شروع عملیات اجرایی آبیاری قطره‌ای بوده است.

وی با بیان این که تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال برای این امر هزینه شده است، ابراز اميدواري كرد كه تا نیمه مهرماه سال جاری حدود چهار هکتار از اراضی فضای سبز شامل 18 کیلومتر طول مسیر درختکاری و یک پارک و یک میدان زیر پوشش آبیاری مکانیزه قرار گیرد.

شهردار مهریز، تکمیل این طرح را نیازمند تأمین اعتبار و مساعدت و همت استانداری و فرمانداری مهریز دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با توجه به وضعیت بی‌آبی استان یزد ضروری است.

شایگان، تشکیل کمیسیون ماده هفت از قانون حفظ و گسترش فضای سبز و نیز تهیه طرح جامع جداسازی آب شرب از فضای سبز را از اقدامات مهم شهرداری در حفظ باغ شهر بودن مهریز عنوان کرد.

وی بر حفظ باغ‌های شهر و آگاه سازی شهروندان در زمینه ممنوعیت ساخت بنا در املاک با کاربری مزروعی و باغی تأکید کرد و از شهروندان خواست تا قبل از هرگونه ساخت و ساز در املاک با کاربری‌های یاد شده، برای اخذ مجوز لازم به شهرداری مراجعه کنند.

شایگان، وجود عزم و اراده در شهرداری و شورای شهر را تنها ضمانت برای اجرای مصوبات و حفظ باغ‌های سطح شهر مهریز دانست و عنوان کرد: شهر مهریز را به عنوان باغ‌شهر استان یزد می‌شناسند بنابراین باید به عنوان مسؤولان و خادمان مردم این نام را برای شهر مهریز حفظ کنیم.

بر اساس این گزارش، مهریز با 45 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری مرکز استان یزد واقع شده و به دلیل وجود باغ‌ها و فضاهای سبز گسترده به باغ‌شهر یزد معروف شده که البته این شرایط طی سال‌های اخیر به شدت دستخوش خشکسالی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار