کد خبر: ۳۲۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 09 November 2016
فرماندار سلماس خبر داد : برگزاری همایش آگاه‌سازی از چالش‌های آب در حوضه دریاچه ارومیه

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ مسعود حاج‌علیلو فرماندار سلماس در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همایش آگاه‌سازی عمومی از چالش‌های آب در حوضه دریاچه ارومیه شنبه 22 آبان به میزبانی این شهرستان برگزار خواهد شد.

 وی در خصوص اماکن کویر شده این شهرستان گفت: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و غفلت در احیای این دریاچه تهدید جدی برای این شهرستان ایجاد شده که  در این صورت احتمال تبدیل شدن این شهرستان به کویر زیاد بوده و باید در این باره اقدامات لازمه صورت گیرد.

 فرماندار سلماس در ادامه اقدامات این شهرستان درباره احیای دریاچه ارومیه را مورد اشاره قرار داد و افزود: 800 چاه غیرمجاز در منطقه لکستان این شهرستان وجود دارد که 590 چاه شناسایی شده و به زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد گرفت.

 این مسؤول ادامه داد: این همایش در محورهای آبخیزداری و روش‌های نوین استحصال آب، مدیریت جامع حوضه، اعمال مدیریت تقاضا و عملیاتی‌سازی الگوی بهینه مصرف در بخش‌های مختلف، ارتقای آگاهی عمومی و فرهنگ بهینه مصرف آب، پالایش آب و خاک با رویکرد حذف بیولوژیک آلاینده‌ها برگزار خواهد شد.

 این همایش با حضور استاندار آذربایجان غربی، دبیر کارگروه و مجری طرح نجات دریاچه ارومیه، مدیر برنامه‌ریزی و تلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، جمعی از مسؤولان و مردم سلماس و رأس ساعت 10 صبح روز شنبه مورخه 22 آبان ماه در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار