با نصف شدن حقوق کارمندان در این مدت
عضو شورای عالی حقوق و دستمزد گفت: کارمندان فقط ۵۰ درصد از حقوق یک کارمند در قبل از انقلاب را دریافت می کنند، اما حقوق مدیران در این مدت ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 16 November 2016
به گزارش تابناک اردبیل، مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود نرخ ضریب جینی در سال ۱۳۹۴ را ۰,۳۹ واحد اعلام کرده که بر این اساس فاصله طبقاتی کشور در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال قبل از آن یک واحد صدم درصد بیشتر شده است به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی بحث فیش های حقوقی نجومی سیاسی شده است و در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور آشفته و متاسفانه روز به روز فاصله طبقاتی جامعه ایرانی افزایش پیدا می کند.

موسی الرضا ثروتی، عضو سابق شورای عالی حقوق و دستمزد در این باره می گوید: دولت روحیه لیبرالیسمی و اشرافی گری دارد که این روحیه باعث ایجاد فساد و حقوق های نجومی شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، تصریح می کند: قوه قضاییه، نمایندگان مجلس، رئیس دیوان محاسبات و مشاورانش حقوق های نجومی دریافت می کنند بنابراین چه کسی می تواند متولی برخورد با نجومی بگیران باشد؟

ثروتی به بازارنیوز می گوید: مبنای عملکرد دیوان محاسبات باید قانون باشد نه مصوبه هیات دولت، اما رئیس دیوان محاسبات نزدیک به دولت است و برای لاپوشونی تخلفات دولت خود تخلف بزرگی مرتکب شده است.

وی، با بیان اینکه بالاترین حقوق مربوط به شخص رئیس جمهور است که باید ۷ برابر حداقل حقوق دریافت کند، ادامه می دهد: در حال حاضر کارمندان فقط ۵۰ درصد از حقوق یک کارمند در قبل از انقلاب اسلامی را دریافت می کنند، اما حقوق مدیران پس از انقلاب اسلامی ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
به این آمار اضافه کنید اضافه کاری فیکس / ماموریت نشسته / خانه سازمانی رایگان/ ماشین رایگان/ موبایل رایگان و... آنوقت خواهید دید میزان افزایش خیلی بیشتر از این حرفهاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
کلا تو کشور ما یه بیماری هست بنام مدیر پرستی. تمام جاها مدیران 40 برابر کارمندان دیگه حقوق می گیرند بدون اینکه کار اضافه و سنگین و حرفه ای تری انجام داده باشند.
بیماری دوم قانون بقای مدیریت است یعنی اینکه کافی است یکگی مدیر بشود یعنی دیگه تا آخر عمر مدیر خواهد ماند و یا از مدیریت جایی به مدیریت اداره ای دیگر نقل مکان میکند بدون اینکه توجه کنند این آقا تخصص اون کار رو داره یا نداره تحصیلات و سوابق کاریش با اون مدیریت تناسب داره یا نداره. بعد اینکه بازنشسته شد دوباره سر از مدیریت شرکت های خصوصی در میاره طرف.
مثلا یکی که استاندار شد تا آخر عمرش استاندار می مونه و از استانداری یک استان به استان دیگه نقل مکان می کنه بدون اینکه در اون استان جدید فعالیت و آشنایی با امور داشته باشه از قبل.
یا آقای مدیرعامل خودروسازی از مدیرعاملیت خودروسازی به مدیریت سازمان هوافضا نقل مکان می کند. چرا؟ چون سابقه مدیریت داره.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار