در حاشیه تصویب تاسیس 3 شهرک جدید در استان اردبیل
مسئولان استانی به جای تاسیس شهرکهای جدید صنعتی، برای نجات واحدهای تولیدی از ورشکستگی و بیکاری کارگران تدبیر کنند.
کد خبر: ۳۳۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 20 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل،در حالی که اقتصاد کشور در رکود تورمی شدید قرار دارد و در اغلب شهرک ها و نواحی صنعتی استان اردبیل حدود 30 درصد واحدهای تولبدی در حال فعالیت هستند، ابراهیم فریدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اعلام کرد که چهار شهرک صنعتی خصوصی و ناحیه صنعتی دولتی در مسیر راه اندازی در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر نیازمند مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل بودند که در جلسه روز شنبه 29 آبان ماه با راه اندازی سه مورد از آنها موافقت و یک مورد برای بررسی های بیشتر ارجاع شد!

سیدحامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل سال گذشته بدون اشاره به تفکیک واحدهای فعال و غیرفعال صنعتی در استان اردبیل گفته بود که ۷۰۰ واحد به شکل فعال و نیمه‌فعال در استان اردبیل فعالیت دارند.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اخیراً اعلام کرد که 460 واحد صنعتی و تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی استان در حال فعالیت هستند.

هر چند از گوشه و کنار استان خبر می رسد که آمار اعلام شده از سوی مسئولان دولتی در خصوص تعداد واحدهای فعال در شهرک های صنعتی چندان واقعی نبوده و آمار تعطیلی واحدهای تولیدی تعطیل شده و غیرفعال و به تبع آن بیکاری کارگران و فعالان بخش صنعت و تولید بیش از این است.

با این اوصاف به نظر می رسد که در حال حاضر تاسیس شهرک ها و نواحی صنعتی در استان اردبیل آن هم در شرایطی که بخش اعظم شهرک های صنعتی فعال در رکود و تعطیلی به سر می بر ند نه تنها تصمیم درستی نیست بلکه برخی صاحبنظران و کارشناسان آن را صرفاً یک اقدام نمایشی و ضعف در تدبیر و تصمیم موثر و نجات بخش تولید و احیای مجدد فضای کسب و کار از سوی متولیان امر ارزیابی می کنند.  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سرمایه گذار فراری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
چندسالیست دراستان ما بازار شعار ، داغ داغ و بازار عمل راکدراکد است عزیزانی که بارانت وپارتی بازی و بدون شرکت در ازمون استخدامی از فطیر فروشی محله ملاهادی به جایگاه رسیدند پس چکار میکنند ؟ این اقایان بجای اعلام امار واحدهای راکد بهتر نیست به حل مشکلات این واحدها همت کنند؟ البته اگر از تحصیل در دانشگاه انهم در وقت اداری فرصت فرمودند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
مثل اینکه بگوئیم نگذارید نوزاد متولد شود بیماران را معالجه کنیم
هرکدام جایگاهی دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار