معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارس شهرک های مهر در کشور با مشکل مواجه است.
کد خبر: ۳۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 10 May 2015

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله عباسی ظهر یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل نوسازی مدارس اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر تکمیل پروژه های نیمه تمام به عنوان رویکرد اساسی دولت است و در شرایط فعلی شروع و تحمیل پروژه جدید به دولت بی انصافی است.

وی با تاکید به ضرورت جمع بندی پروژه های نیمه تمام اضافه کرد: با این وجود اجرای پروژه های جدید خاصی از جمله در شهرک های مهر مد نظر است و در استان ها مدارس شهرک های مهر با مشکل مواجه است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید به اینکه این ضرورت بارها از سوی سازمان نوسازی تاکید شده است، اضافه کرد: با این وجود به هر دلیل اعتبار مناسب اختصاص نیافته است و ضروری است ادارات نوسازی استان ها نسبت به تکمیل مدارس شهرک های مهر نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

عباسی اولویت های سازمان نوسازی را بر اساس سیاست های کلی نظام و دولت دانست و گفت: از جمله اجرای سیاست های کلی ابلاغی رهبری برای تعالی بخشی به آموزش و پرورش مورد توجه است.

وی با اذعان به اینکه سند اجرایی دیگر سند تحول آموزش و پرورش است، افزود: ۱۱ بند از این سند مربوط به نوسازی مدارس است که در حال تدوین ضوابط اجرای سند تحول هستیم.

به گفته این مسئول از جمله تدوین ضوابط ۳-۳-۳-۳ در حال نهایی شدن است و به زودی به شورای عالی جهت تصویب ارسال خواهد شد.

معاونت فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید دارد که در مسیر تحولات نیازمندی های آموزش و پرورش متفاوت شده و به عنوان مثال سرانه کلاسی به ۲۰۰ متر در وضعیت فعلی افزایش یافته است.

عباسی با اذعان به افزایش سرانه هر دانش آموز از ۵.۷ متر به هشت متر اضافه کرد: این افزایش نیز نیازمند تصویب شورای عالی است.

وی در خصوص استاندارد سازی فضاهای اموزشی به تخریب و بازسازی ۷۰ هزار کلاس درس در سطح کشور اشاره کرد و گفت: ۳۰ هزار کلاس درس نیز مقاوم سازی شده است.

این مسئول با تاکید به ارتقا ضریب ایمنی مدارس، اضافه کرد: ضریب ایمنی ساختمان مدارس از ۳۳ درصد در سال ۸۵ به ۶۷ درصد در سال ۹۲ رسیده است.

وی با تاکید به اینکه تداوم این طرح نیازمند تامین اعتبار است، گفت: در حال پیگیری برای جذب بیشتر اعتبارات هستیم.

معاونت فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وضعیت مقاوم سازی مدارس در کشور را مطلوب خواند و گفت: حتی به تعبیر نهاد های بین المللی وابسته به سازمان ملل اقدامات نوسازی مدارس کشور قابل توجه است.

عباسی با اذعان به تشکیل نهاد مدارس ایمن در سازمان ملل از برگزاری دومین جلسه این نهاد در تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش بر این بوده در راستای جلب مشارکت خیرین نیز اقدامات درخوری انجام شود.

به گفته این مسئول ۲۰ درصد از مدارس احداث شده در کشور توسط خیرین احداث شده است و برگزاری جشنواره های خیرین بیانگر افزایش سهم مشارکت ها است.

وی همچنین به ضرورت افزایش اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد و گفت: اختصاص هفت درصد از اعتبارات استان به این حوزه قابل قبول نیست.

عباسی با اذعان به نیازمندی های حوزه های دیگر توجه به آموزش و پرورش را ضروری و حیاتی توصیف کرد و از نوسازی مدارس استان خواستار توجه به نیروهای انسانی، ارتقا کیفیت پروژه ها، توجه ویژه به معماری و تعامل سازنده با آموزش و پرورش شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار