کد خبر: ۳۳۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱ 29 November 2016
شهردار اردبیل از اتمام عملیات اجرایی موزه شهر اردبیل و بهره‌برداری از فاز نخست آن در آینده نزدیک خبر داد.
 


به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه هماهنگی عملیات عمرانی پروژه عمارت شهرداری اردبیل تصریح کرد: عمارت شهرداری با هدف تبدیل به موزه شهر اردبیل احداث می‌شود و تاکنون عملیات اجرایی آن ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: بخش قابل‌توجهی از عملیات اجرایی، احیا و بازآفرینی به اتمام رسیده و این مجموعه فرصتی برای معرفی پیشینه تاریخی، فرهنگی، ادبی، هنری و اقتصادی شهر اردبیل فراهم می‌سازد.

شهردار اردبیل متذکر شد: در موزه شهر اردبیل تالارهای مجزایی شامل تالار مشاهیر، مفاخر، اطبا، چاپ، شهر، اسناد و مدارک، طبیعت، مشروطه، آموزش‌وپرورش، مطبوعات، عکاسی، ادب و فرهنگ، سرداران، حرفه‌ها و مشاغل و صنایع مفرش پیش‌بینی شده است.

به گفته لطف‌اللهیان فاز اول عمارت شهرداری اردبیل آماده بهره‌برداری است و تلاش شده در این مجموعه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تاریخی شهر اردبیل به صورت گسترده معرفی شود.

وی افزود: برای پربار کردن موزه شهر اردبیل تجهیزات مختلفی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری‌شده و در این راستا ابزار و لوازم دارای ارزش تاریخی و فرهنگی به امانت گرفته شده است.

شهردار اردبیل متذکر شد: نمونه بازسازی بناهای قدیمی برخوردار از المان‌های فرهنگی در سایر شهرهای کشور نیز دیده می‌شود و امیدواریم عمارت شهرداری بتواند گوشه‌ای از تاریخ و پیشینه شهر و استان اردبیل را معرفی کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار