معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم نباید به شایعات منتشر شده در مورد تزریق واکسن آنفلوآنزا توجه کرده و یا به آن بهایی بدهند.
کد خبر: ۳۳۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 30 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، شهرام حبیب‌زاده در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: هزینه خرید و تامین واکسن آنفلوآنزا 25 هزار تومان است که هموطنان می‌توانند به راحتی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی واکسن بیماری آنفلوآنزا تامین شده و از این بابت هیچ مشکلی در تهیه و تزریق واکسن وجود ندارد، گفت: ما نسبت به تامین بیش از 26 هزار دز واکسن آنفلوآنزا در مرحله اول اقدام کردیم که همه این واکسن‌های تهیه شده از طریق پنج شرکت خارجی فرانسوی، هلندی و... است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم نباید به شایعات منتشر شده در مورد تزریق واکسن آنفلوآنزا توجه کرده و یا به آن بهایی بدهند.

حبیب‌زاده با یادآوری اینکه سال گذشته از 250 مورد آزمایش و نمونه‌برداری از مبتلایان به این بیماری 60 مورد مثبت اعلام شد، گفت: آنهایی که اقدام به سوء تبلیغات علیه تزریق واکسن آنفلوآنزا می‌کنند، باید بدانند که به هیچ‌وجه تزریق این واکسن عوارض جانبی به همراه ندارد.

رابط علمی بیماری‌های آنفلوآنزا و ایدز با مرکز مدیریت بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه ما در مرحله اول و در گام نخست نسبت به تهیه 6 هزار دز واکسن برای پرسنل و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی اقدام کردیم تا آنها خودشان به دنبال تزریق این واکسن ایمن شوند، تصریح کرد: با مراقبت‌های انجام شده تلاش کردیم تا مردم نیز با اطمینان خاطر بیشتر نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

حبیب‌زاده استقبال مردم از تزریق واکسن آنفلوآنزا و گرفتن سیر صعودی تزریق این واکسن را یادآور شد و افزود: تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچ گونه عوارضی برای مادران شیرده و باردار و افراد سالخورده ندارد و تنها برای کودکان زیر 6 ماه ایمنی ایجاد نمی‌کند.

پزشک متخصص اظهار کرد: هر چند عده‌ای با تبلیغات منفی سعی می‌کنند آثار مثبت تزریق این واکسن را زیر سئوال ببرند، اما باید هموطنانمان به این موضوع واقف باشند که تزریق این واکسن هیچ آسیب و خطری به همراه ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار