با اینکه کوثر از جمله پاکترین شهرستانهای استان اردبیل از نظر تولید و مصرف مواد مخدر به شمار می آید ولی جاده ترانزیتی سرچم و ...، این برند کیفیت را از بین برده و شهرستان را در انحصار مواد مخدر قرار داده است.
کد خبر: ۳۴۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 14 December 2016
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک اردبیل به نقل از کوثرخبر، با اینکه کوثر از جمله پاکترین شهرستانهای استان اردبیل از نظر تولید و مصرف مواد مخدر به شمار می آید اما با گشایش جاده سرچم این برند کیفیت، از چهره پاکترین شهرستان اردبیل زدوده شده و متاسفانه جوانان بسیاری را در این حوزه قربانی داده است.

جاده سرچم که شاهرگ حیاتی در جنوب استان اردبیل است و نقطه اتصال شمالغرب کشور به پایتخت به شمار می رود این روز ها موجب شده زنگ خطر اعتیاد در شهرستان کوثر به صدا در آید.

کوثر با امنیت کامل، بهترین موقعیت اجتماعی و فرهنگی را بین دیگر شهرستانهای منطقه داراست؛ البته عدم وجود اماکن غیر فرهنگی ( کمپ، زندان، تولیدات مواد مخدر صنعتی و دیگر به وجود آورندگان آسیب های اجتماعی) در شهرستان این مهم را به اثبات می رساند.

اما در چند سال اخیر با اشباء شدن مواد مخدر صنعتی و پایین آمدن سن اعتیاد در سطح کشور و بتبع استان اردبیل این موقعیت اجتماعی و فرهنگی خدشه دار شده و متاسفانه جوانان بسیاری هم در این حوزه قربانی بی اعتنایی، بی توجهی، عدم آگاهی و ... والدین و مسئولین شده اند.

در این میان نیروی های جهادگر و جان برکف انتظامی بیش از پیش نسبت به کشفیان مواد مخدر و جلوگیری از قاچاق این بلای خانمان سوز در سراسر شهرستان اقدام کرده اند اما می توان برای یاری رساندن به این نیروهای مردمی، مسئولین به فکر احداث پست یا کیوسک بازرسی در مسیر ترانزیتی سرچم باشند.

احداث پاسگاه ایست و بازرسی در جاده ترانزیتی سرچم یکی از ضروریات مهم برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالاهای غیر مجاز است که امید می رود با راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این پاسگاه شاهد ریشه کن شدن اعتیاد و دیگر معضلات اجتماعی در سطح شهرستان باشیم.

بافت اجتماعی، پراکندگی روستاها، کنترل فرزندان توسط والدین، نظارت اجتماعی، فرهنگ سازی از سوی مسئولین از جمله راهکارهای کاهش این معضل اجتماعی است.

خانواده ها باید بدانند که هر لحظه خطر گرایش به سمت مصرف مواد برای نوجوانان و جوانان منطقه وجود دارد پس باید با اقدامات پیشگیرانه، گسترش فرهنگ مقابله با شیوع مواد مخدر و ترویج ورزش در بستر جامعه از آلوه شدن آنها به اعتیاد جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار