کد خبر: ۳۴۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 27 December 2016
ناصر عتباتی دادستان اردبیل در جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی از اولویت های دستگاه قضایی بوده و در زمینه برخی از جرایم و برخورد با اراذل و اوباش مهم ترین پیشگیری تداوم اقدامات کیفری است.
او تشریح کرد: دستگاه قضایی اقدامات قاطع و محکمی در برخورد با این گونه افراد انجام می دهد.
عتباتی همچنین با اشاره به دستگیری تعدادی از اراذل و اوباش در استان گفت: برای این افراد پرونده های نظارتی در زندان تشکیل شده و این افراد از حداقل ترین امتیازات برخوردار نخواهند بود.
او همچنین از شناسایی اماکن مخروبه و پاتوق هایی که محل تجمع افراد معتاد و برخی از اخلالگران نظم و امنیت می باشند خبر داد و افزود: دستگاه قضایی ، نیروی انتظامی ، شهرداری و سایر دستگاه ها از هماهنگی خوبی برای شناسایی و پاکسازی این اماکن برخوردار هستند.
وی مشروبات الکلی را نیز یکی از عوامل اصلی در ایجاد خشونت و ضرب و جرح ذکر و اظهار کرد: برخورد شدید کیفری با اینگونه جرایم از اولویت های دستگاه قضایی است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: اردبیل یکی از امن ترین استان های کشور است و جرایم خشن در این استان خیلی کم است ولی موارد مربوط به خشونت های جزیی و خرد و سبک در استان اتفاق می افتد.
وی گفت: تحقیقات و پژوهش های مختلفی انجام شده و علل ، عوامل و راهکارها مشخص شده و وظایف تقسیم و تفکیک و به ادارات ابلاغ شده است.
او اظهار کرد: در سایه تلاش هایی که از سال 92 شروع شده هر سال شاهد کاهش خشونت های جزیی در اردبیل هستیم ، آنچه که مهم است هماهنگی برای استمرار این حرکت است.
او افزود: آموزش مهارت های رفتاری ، اجتماعی ، فرهنگی و خانوادگی و نقش آموزش و پرورش ، صدا و سیما ، سازمان تبلیغات و بقیه نهادهای اجتماعی در این بین مهم است و موضوع سیاست دادگستری این استان در جرایمی که به نظم امنیت و آرامش مربوط است برخورد قاطع ، شدید و محکم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار