کد خبر: ۳۶۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 22 January 2017

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به اینکه تمامی خدمات شهرداری نمود عینی دارد، گفت: سنگ اندازی به این مجموعه در واقع خیانت به آینده شهرداری است.

به گزارش تابناک اردبیل؛ شاکر شامگاه چهارشنبه در نطق پیش از دستور جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: بنده اظهارات خود را چند روز قبل در حضور رسانه‌ها و نمایندگان افکار عمومی طرح کردم

.

سالار شاکر عضو شورای اسلامی اردبیل گفت: بنده کسی را مورد اتهام قرار ندادم و فیلم آن موجود است که می توان آن را منتشر کرد و بنده مسئولیت قانونی و شرعی آن را بر عهده می گیرم.

 وی با اشاره به مجوز واگذاری زمین به انجمن خیرین مسکن ساز، گفت: همه چیز شفاف و روشن است و اگر بنده مجوز زمینی را از شورا درخواست کردم برای مجمع خیرین مسکن ساز بوده است.

سنگ اندازی در راه شهرداری خیانت به آینده شهر است

رئیس کمیسیون حقوقی  شورای اسلامی شهر اردبیل در ادامه افزود: لازمه خدمت‌ رسانی به مردم همبستگی بین اعضای شورای شهر و شهرداری است و گستردگی خدمات شهرداری ایجاب می‌کند که این همبستگی قویاً رعایت شود.

وی همچنین به فعالیت‌های شهرداری با وجود مشکلات مالی اشاره و تأکید کرد: کارمندان شهرداری جزو اقشار آسیب‌ پذیر هستند و در وضعیتی که نیمی از شهرداری‌های مراکز استان‌ها در پرداخت حقوق کارکنان مشکل‌دارند، پرداخت منظم حقوق از سوی شهرداری اردبیل قابل توجه است.

این عضو شورای شهر اردبیل گفت: خدمات شهرداری در حوزه عمران و فرهنگی نمود عینی دارد و این بی انصافی است که تمامی عملکرد شهرداری اردبیل را بخاطر نزدیکی به انتخابات شورا نادیده بگیریم.

وی گفت: سنگ اندازی به این مجموعه در واقع خیانت به آینده شهرداری است.

نگاه منفی به ساخت پل قدس متمرکز شده است

وی اشاره به گستردگی خدمات شهرداری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی اظهار کرد: مردم روزانه از این خدمات مختلف بهره‌مند می‌شوند و کاستی در یکی از دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری منجر به تحمیل مشکلات عمده به همشهریان است.

این عضو شورا گفت: شهرداری با اینکه با مشکلات مالی است ولی همه شما می دانید که پل قدس تعطیل نشده است بلکه بخاطر فصل سرما با کندی پیش می رود.

وی ادامه داد: نگاه منفی به ساخت پل قدس از طرف برخی دوستان متمرکز شده است.

وی بیان کرد: نگاه افراد به مشکلات شهری باید تخصصی و نظر آنها باید کارشناسی شده باشد ولی بعضی افراد به دلیل کم تجربگی و یا اهداف سیاسی منتقد خدمات شبانه‌روزی شهرداری هستند.

به گفته شاکر با این وجود برخی پروژه‌های کلان از جمله پل قدس اجرا می‌شود و هر چند این پروژه محدوده پیرامون خود را قفل کرده اما لازم است اعضای شورای شهر نگاه ملی به آن داشته باشند.

شهرداری ها با مشکلات مالی مواجه هستند

 نماینده شورای شهر اردبیل یادآور شد: مشکلات مالی شهرداری و آسیب‌های این حوزه متوجه مردم می‌شود و باید این مشکلات مالی را که ناشی از تورم و رکود اقتصادی است حل کنیم.

شاکر ادامه داد: تمامی شهرداری با رکور اقتصادی مواجه است واین ظلم است که با اطلاع از این موضوع تمامی مشکلات را به خود شهردار ربط دهیم.

وی افزود: در ایامی که شهرداری با رکورد مالی مواجه است نباید شهردار را تنها گذاشته و او را پشتیبانی نکنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل متذکر شد: این اقدام در وضعیتی است که ۹۸ درصد از اعتبارات شهرداری از جیب مردم تعیین می‌شود و با رکود محسوس اقتصادی درآمد شهرداری تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

شاکر با اشاره به اینکه 98 درصد اعتبارات شهرداری از طریق مردم تامین می‌شود، افزود: این اعتبارات در سال‌های اخیر 60 درصد کاهش یافته است که موجب محدودیت مالی در شهرداری شده است.

قصد شورای شهر و شهرداری حل مشکلات حاشیه شهر است

وی به پروژه سه‌ راه نیار اشاره کرد و گفت: قصد شورای شهر و شهرداری حل مشکلات حاشیه شهر است و توقف کنونی پروژه‌ها به علت فصل کاری نامناسب است که باعث شده ادامه پروژه به کندی در این مناطق پیش رود.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: نگاه شورای و شهرداری به مناطق محروم ویژه است و پروژه‌های شهرک کارشناسان و ورودی میدان ایثار از جمله کارهای خوب در حوزه خدمات شهری بود که در مناطق محروم انجام شد.

وی همچنین خواستار نگاه کلان به تقاطع نیار شد و افزود: انتظار می‌رود در اجرای این پروژه نیز شهرداری از تمامی توان خود بهره گیرد.

قوانین انتقال امتیاز تاکسی نیاز به بازبینی دارد

عضو شورای شهر اردبیل در پایان به تعرفه‌های نقل و انتقال امتیاز تاکسی اشاره کرد و گفت: قوانین موجود در این زمینه نیاز به بازبینی و اصلاح دارد که باید در جلسه ویژه به آن رسیدگی شود.

شاکر در ادامه با تاکید بر اینکه رانندگان حمل و نقل قشر آسیب‌ پذیر هستند، گفت: افزایش بی‌رویه تاکسی در شهر باعث افزایش فضای نامطلوب در شهر می‌شود و از علل ایجاد ترافیک بیهوده در مرکز شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل همچنین به ضرورت تعدیل تعداد تاکسی‌ها در سطح شهر اشاره کرد و بیان داشت: جمعیت مرکز استان اردبیل به ۵۰۰ هزار نفر نمی‌رسد اما نزدیک به شش هزار تاکسی در سطح شهر فعالیت دارند.

شاکر در پایان به ضرورت توجه به دو درصد نقل‌وانتقال در تعرفه سال آینده اضافه کرد: لازم است نگاه ویژه‌ای در ساماندهی حمل‌ونقل عمومی لحاظ شود.


 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار