کمیته گردشگری مذهبی، معنوی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 08 March 2017
 به گزارش تابناک یزد،فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت:  تحقیقات علمی در مورد ایران  حراسی و اسلام ستیزی صورت گرفته، و از  محرم سال 1395 این فعالیت ها و مراسمات  به صورت خودجوش تحت عنوان کمیته گردشگری مذهبی، معنوی زیر نظر انجمن صنفی دفاتر خدمات سفر استان به رسمیت شناخته شد و دامنه فعالیت  خود را گسترش  داد. 

دانش یزدی افزود: 682 گردشگر خارجی از28 کشور در قالب 14 برنامه در 10 حسنیه، 30 راهنمای گردشگری و 3 روحانی مسلط به زبان انگلیسی در محرم امسال برکزار شد.

وی گفت: اعضای این کمیته در ایام محرم تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند بخشی از حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع) در قالب مراسم های خاص عاشورا و کارگاه های آموزشی و توجیهی  را به گردشگران خارجی  نشان دهند.

  مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه از برگزاری جشن های مذهبی با حضور 300 گردشگر از 22 کشور برای برگزاری سال نو میلادی، جشن میبد  و حضرت رسول،  با حمایت جامعه المصطفی در میبد، جشنواره غدیرخوانی در شهرستان بافق و ... خبر داد.

دانش یزدی باتوجه به پتانسیلی که استان یزد  در مراسمات دینی و  مذهبی دارد افزود: باید رویدادها و مراسمات مذهبی را بیش  از پیش گسترش دهیم، و در راستای این هدف  یک عظم ملی  را خواستاریم که تمامی افراد باید  با هم سو وهمراه باشند.

وی گفت: راهنمایان گردشگری نباید صرفا به معرفی مکان و ابنیه های تاریخی  بپردازند بلکه باید به معرفی فرهنگ و آداب و سنن و شناسایی آن به گردشگران نگاه ویژه داشته باشند .

دانش یزدی ادامه داد:  در جهت معرفی هرچه بهتر این کمیته باید در قالب برگزاری جشنواره، تور و مراسم های  مذهبی و ملی شکل گیرد لذا  این جنبش  نیازمند کار گروهی می باشد تا بتوانیم  کمیته مذهبی، معنوی  را به درستی  برای گردشران به نمایش بگذاریم.

وی در پایان خواستار همت اعضای کمیته در راستای معرفی هر چه بهتر آیین ملی نوروز شد و آنرا گامی مهم در اعتلای فرهنگ ایران برشمرد. 

این  نشست با حضور فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان و اعضای کمیته  گردشگری  مذهبی، معنوی   استان  در اداره کل میراث فرهنگی استان یزد برگزار شد.
باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار