کد خبر: ۳۹۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 08 March 2017

به گزارش تابناک یزد،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با بیان این که ذائقه مردم یزد مصرف نان تنوری را ترجیح می‌دهد، گفت: میزان نمک مورد استفاده در اغلب نانوایی‌های تنوری غیراستاندارد است از این‌رو، از مهر ماه 95 مجوز صدور پروانه کسب برای راه‌اندازی نانوایی تنوری داده نشده و تلاش شورای آرد و نان استان ساماندهی این نوع نانوایی‌ها و بعضأ تغییر کاربری است.

«سیدعلی عزالدینی» در نشست شورای آرد و نان استان یزد اظهار کرد: کیفیت و بهداشت نان برای استان مهم است زیرا مردم یزد در هر سه وعدۀ غذایی از نان استفاده می‌کنند و سلامت آنها در گرو نان مورد استفاده است.

وی با اشاره به این که بهداشت و سلامت مردم مقولۀ مهمی است و نمی‌توان از آن گذشت، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان با برخورد جدی از فعالیت نانوایی‌های متخلف جلوگیری کنند. برخی عوامل موجب شده کیفیت و بهداشت نان تحت تأثیر قرار گیرد که لازم است شورای آرد و نان استان نظارت خود در این حوزه را قوی تر و جدی‌تر کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد از دستگاه‌های مربوطه خواست به سرعت نظارت جدی در حوزه آرد و نان را در دستور کار خود قرار دهند.

 این مقام مسئول افزود: تعدادی واحد غیرمجاز نانوایی در شهر یزد شناسایی شده که فهرست این واحدها در اختیار دستگاه‌های ناظر قرار خواهد گرفت تا نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

معاون استاندار خاطرنشان کرد:‌ شش دستگاه اجرایی مرتبط با حوزه آرد و نان موظفند بر مشکلات بهداشت و کیفیت نانوایی‌های تنوری، نانوایی‌های آزادپز، نانوایی‌های تولیدکننده نان سنگک و نیز نانوایی‌های دارای مجوز نان فانتزی که فروش شیرینی دارند نظارت کند .

وی تصریح کرد: میزان استفاده نمک در نانوایی‌های تنوری و همچنین میزان استفاده جوش شیرین در نانوایی‌های سنگک بالاتر از اندازه استاندارد است که سلامت جامعه را تهدید می‌کند و نیاز به ساماندهی و نظارت بیشتر دارد .

عزالدینی ادامه داد: برخی از نانوایی‌های دارای مجوز نان فانتزی که فروش شیرینی دارند از نظر مسائل بهداشتی مشکل زا شدند و این واحدها همراه با واحدهای آزادپز که از نظر قیمت نان استاندارد نیستند نیاز به نظارت بیشتر دارند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان تأکید کرد: بهداشت و سلامت جامعه مقوله مهمی است که نمی‌توان از آن گذشت، از اینرو واحدهای نانوایی متخلف نباید ملاحظه شوند و دستگاه‌های اجرایی باید طبق قوانین و دستورالعمل‌ها از تخلفات این حوزه حساس جلوگیری کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار