رویای بازگشایی با وعده ها خشکید
سینما ایران قدیمی‌ترین سینمای شهر اردبیل با عمر بیش از ۷۰ سال است که به مدت ۲۶ سال تعطیل شده بود.
کد خبر: ۳۹۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 08 March 2017
به گزارش تابناک اردبیل، با وجود پیگیری اصحاب رسانه و وعده‌های شعارزده مسئولان نه تنها بازسازی و بازگشایی این سینما تجربه نشد بلکه به بهانه فرسایش ساختمان بولدوزر ها به جای مردم هنردوست وارد سالن‌های سینما شدند.

این تخریب که از سوی شهرداری منطقه یک اردبیل به دلیل ریزش ساختمان فرسوده انجام شده است، در وضعیتی صورت گرفت که سه سال قبل شهردار وقت اردبیل بازسازی این سینما را درخواست کرده بود.

در آن مقطع اختلافات مالکان و ورثه‌ای بودن سینما ایران بهانه تأخیر در بازسازی عنوان شد و سال‌به‌سال فرسودگی و تخریب تدریجی چارچوب سینما، دل هنردوستان شهر را آزرد.

هر چند هر سال امید این می‌رفت که به دلیل کمبود سینما در اردبیل سینما ایران بازسازی شود، اما در نهایت این طعم شیرین تجربه نشد.
 
مدیرکل ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز علت تخریب این سینما را فرسوده بودن ساختمان آن و تعطیلی چندین ساله عنوان کرد.

ناصر اسحاقی متذکر شد: مالکیت این سینما خصوصی است و تخریب نیز با هماهنگی شهرداری و مالک و ارشاد اسلامی انجام شده است.

وی تأکید کرد: فعلاً در خصوص تغییر کاربری سینما پیشنهادی طرح نشده است و با این وجود به دلیل احتمال ریزش دیوارهای سینما که در محل تردد شهروندان است تخریب صورت گرفته است.

در سال ۱۳۲۳ اولین بازیگر تئاتر استان اردبیل حسن نجف لو با مشارکت، فتح‌الله زاده و شهرداری اردبیل اقدام به احداث سینمایی به اسم «جهان» یا سینما ایران فعلی کرد.

این سینما که آغازگر تحول دنیای هنر سینما در اردبیل محسوب می‌شد با ظرفیت ۵۰۰ نفر و برخورداری از نیمکت و بالکن چوبی اولین فعالیت سینمایی در اردبیل را با اکران فیلم «پست زمینی» پشت سر گذاشت.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
خیلی جالب است روزی نیست که خبرهایی از مشکلات جدیدی که در منطقه مابروز میکنند و عمدتا به عملکرد مسئولین محلی برمیگردد در رسانه ها منتشر نشود وجالبتر اینکه درباره سایر استانها وضعیت برعکس است یعنی روزی نیست که خبری از موفقیتها و اقدامات و پیشرفتهای آنها منتشر نشود براستی چرا طاعون مدیریتی استان مارافراگرفته ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
این سینما مثلا اگر تو اصفهان بود جوری بهش می رسیدند و تو صدا و سیما تو بوق و کرنا می کردنش که مثل سی و سه پل و عالی قاپو می کردنش توریستی و جرو مکان های تاریخی شهرشان که به عنوان قدیمی ترین سینمای کشور ثبت می کردند و ...

حالا افتاده دست برخی مدیران بی خیال اردبیلی .این وضعیت سینمای تاریخی مصداق بقیه مسایل استان است از رکود در صنعت و اشتغال و گردگشگری اردبیل گرفته تا راه آهن و پتروشیمی و غیره
امیدواریم مسولان به فکر بیایند و بازسازی کنند و بشود جزو مناطق توریستی شهرمان انشالله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار