طرح سرشماری بهاره قرقاول توسط یگان حفاظت نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار با همراهی یگان مرزبانی در مناطق مرزی این شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۳۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 27 May 2015

 به گزارش ایرنا، رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست گرمی گفت: این سرشماری به مدت دو روز با استفاده از فرمول های ثابت سرشماری حیات وحش ، به روش سرشماری 'آوا' انجام و تراکم نسبی جمعیت این گونه پرنده در زیستگاه های این گونه مشخص شد.

ابراهیم رحیمی روز سه شنبه افزود: قرقاول یکی از بزرگترین گونه تیره ماکیان است از گونه های بومی و حمایت شده کشور بوده و شکار و نگهداری آن طبق قانون ممنوع و زیستگاه این پرنده در جنگل های مرطوب و بوته زارهای تمشک بوده و در بالای درختان پهن برگ آشیانه می سازد.

او اظهار کرد: اوایل فصل بهار که موسم جفت یابی و آشیانه سازی پرندگان است قرقاول نر با بروز علایمی دست به انتخاب جفت و قلمرو زده که این خصوصیت مهم ترین فاکتور برای سرشماری در مناطقی بوده که امکان مشاهده مستقیم به دلیل وضعیت پوشش های گیاهی امکان پذیر نیست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی محیط زیست اردبیل ، وی گفت: با بررسی دقیق هر یک از مناطق و زیستگاه ها و تعیین تعداد صداها می توان حداقل جمعیت این نوع پرندگان را در یک زیستگاه برآورد کرد.

بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار