با حضور نمایندگان جامعه علویان اتریش صورت گرفت؛
با حضور نمایندگان جامعه اعتقادی اسلامی علویان ، لوح ارادت علویان به شاه اسماعیل صفوی در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 12 April 2017

به گزارش تابناک اردبیل، معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل بعدازظهر دوشنبه در این مراسم حضور علویان از اقصی نقاط کشور را موجبات افتخار مردم اردبیل دانست.

ناصر نصیری با بیان اینکه قدوم علویان سراسر دنیا در استان اردبیل عزیز و گرامی داشته می‌شود، اضافه کرد: حضور علویان می‌تواند در تقویت باورهای دینی مشترک با شیعیان ایران اسلامی مؤثر باشد.

وی افزود: مسئولان استانی از حضور علویان در این استان استقبال کرده و به دنبال تقویت ارتباط با علویان اقصی نقاط جهان هستند.

 

در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز با مغتنم شمردن حضور هیئت علویان کشور اتریش، اضافه کرد: علویان ارادت ویژه‌ای به شاه اسماعیل صفوی بنیان‌گذار تشیع ایران دارند.

کریم حاجی‌زاده تصریح کرد: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی نمادی از اندیشه و باورهای خاندان صفوی است که همواره بازدید و زیارت آن مورد توجه علویان قرار گرفته است.

یوکسل پیلگین نماینده جامعه اعتقادی اسلامی علویان اتریش هم گفت: شاه اسماعیل خطایی جایگاه ویژه‌ای در بین علویان سراسر جهان از جمله علویان کشور اتریش دارد.

وی افزود: علویان اعتقاد راسخی به شاه اسماعیل خطایی و اقدامات وی در پایه‌گذاری حکومت شیعی دارند.

پیلگین افزود: این ارادت به حدی است که اغلب علویان در تمنای زیارت آرامگاه شاه اسماعیل صفوی و جد بزرگوار وی شیخ صفی‌الدین اردبیلی هستند.

نماینده جامعه اعتقادی اسلامی علویان اتریش با اشاره به معماری کم‌نظیر بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی تصریح کرد: تلاش دولت ایران برای نگه‌داری از این بقعه ستودنی است.

پیلگین با بیان اینکه بعد از شهر مکه اغلب علویان در تمنای حضور در این شهر و بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی هستند، اضافه کرد: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان نماد حکومت صفوی جایگاه ویژه در بین علویان دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اردبیلی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
آیا بازدیدکنندگان محترم وضعیت نابسامان فضای پیرامونی بقعه بخصوص شهیدگاه را هم مشاهده کردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار