کد خبر: ۴۰۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ 18 April 2017
به گزارش تابناک یزد، نخستين کنگره بین‌المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر اواسط ماه آينده با حضور سخنرانان کشوری و بین‌المللی در یزد برگزار می‌شود .
 «مجید جوادیان زاده» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری يزد در نشست هماهنگي اين كنگره كه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، با اشاره به ميزباني يزد از اين كنگره در روزهاي 13 تا 15 ارديبهشت‌ماه، ورود مسئولان به مسئله اعتیاد و برگزاری کنگره اعتیاد و رفتارهای پرخطر را به دليل اين كه به اجتماعي شدن اين موضوع كمك خواهد كرد، ارزشمند دانست.

«سید مجتبی یاسینی اردکانی» دبیر علمی کنگره نيز برگزاری این کنگره را فرصت مناسبی برای بحث و تباد‌ل‌نظر درباره‌ي وضع کنونی اعتیاد و نیز دلیل‌شناسی، نشانه‌شناسی، پیشگیری و درمان این آسیب اجتماعی عنوان كرد.

وي افزود: تاکنون سیاست‌های درازمدت و کوتاه‌مدت متعددی با هدف کاهش آسیب‌های اعتیاد اعمال‌شده و تلاش این کنگره نیز ارائه‌ي راهکارهای علمی برای کاهش مشکلات فردی و اجتماعی اعتیاد است .

ياداور مي‌شود، نخستين کنگره‌ي بین‌المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر از 13 تا 15 اردیبهشت در محورهای «اعتیاد و اختلالات روان‌پزشکی»، «کاهش تقاضا در اعتیاد»، «فرهنگ باورهای غلط و مصرف مواد مخدر»، «اعتیادهای نوپدید و تغییر الگوهای مصرف»، «گروه‌های در معرض خطر و راهکارهای پیشگیری» و «عرضه مواد مخدر، چالش‌های موجود و راهکارهای مقابله با آن» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود .

برنامه‌های جانبی این رویداد علمی برگزاری کارگاه‌های «درمان دارویی و غیر دارویی اختلالات جنسی در اعتیاد»، «مصاحبه انگیزشی»، «شناخت درمانی کوتاه‌مدت در درمان اعتیاد» و «مداخلات خانواده در اعتیاد» است .

سخنرانی‌های این کنگره نیز با موضوعات «سیمای اعتیاد در جهان»، «سیاست‌های وزارت بهداشت در مبارزه با اعتیاد»، «اعتیاد و سلامت جسمی با محوریت بیماری‌های گوارشی»، «روند سیاست‌گذاری، قوانين و مديريت امر مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در عرصه پيشگيري اوليه در اعتياد»، «فرهنگ، باورهاي درست و نادرست و اعتياد»، «مدل جديد چندبعدی و جامع زندگي درماني»، «دردهاي مزمن و وابستگي به مواد»، «خواب و اعتیاد»، «تأثير درمان‌هاي روان‌شناختي در اعتياد»، «درمان اوليه در اعتياد»، «سايكو ديناميك اعتياد»، «اعتياد و سلامت روان»، «شناخت درماني در درمان اعتياد»، «اهمیت شبکه‌سازی در درمان اعتیاد»، «اعتياد، احساس، شناخت و انگيزه»، «فرهنگ بهبودی»، «روان‌شناسی رفتار پرخطر»، «اعتیاد و ناباروری»، «اعتیاد و عفونت ریوی» برگزار خواهد شد .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار