با حضور اقشار مختلف مردم جشن گرامیداشت روز اردبیل در محوطه شهیدگاه بقعه شیخ صفی برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 26 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل در مراسم گرامیداشت روز اردبیل اظهار داشت: اردبیل باید در رویکردهای فرهنگی و اجتماعی پیشگام عمل کند تا بتوانیم از این طریق از آثار تاریخی خود به نحو احسن حفظ و نگهداری کنیم.

وی افزود: زنده نگهداشتن تاریخ و تمدن نیز با محوریت سابقه‌های تاریخی و فرهنگی موضوعی است که با هدف شناسایی ظرفیت‌های تاریخی این شهر در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با همکاری و مشارکت مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه بتوانیم به این مهم دست یابیم.

شهردار اردبیل بیان کرد: قطعا ثبت روز ملی اردبیل در تقویم یک افتخار بسیار بزرگ برای ما محسوب می‌شود که باید این روز را به عنوان یک فرصت مغتنم بشماریم و برای دستیابی به اهداف مورد نظر در ارتباط با معرفی اردبیل و جاذبه‌های مختلف آن به دنیا تلاش کنیم.

لطف‌اللهیان بیان کرد: معرفی اردبیل در سطح ملی و جهانی هدفی است که هم‌اکنون به دنبال آن هستیم و امید داریم که برای تحقق این مهم تمامی مسئولان فرهنگی و همشهریان همکاری و مشارکت را مبنای کار خود قرار دهند و پا به پای ما در این راستا گام بردارند.

وی اظهار کرد: معرفی خاندان صفویه و نقش مهم آنان در شکل‌گیری تشیع موضوعی است که باید از تمام ابعاد به آن پرداخته شود، به گونه‌ای که بتوانیم با پررنگ‌ کردن تاریخ در منطقه نقش مهم آنان را به همگان تبیین کرده و اهمیت این موضوع را برای نسل جوان به اندازه نسل گذشتگان آشکار کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار