در مراسم روز اردبیل عنوان شد استاندار اردبیل: ماندگاری گردشگران در استان پایین است مراسم روز اردبیل عصر شنبه هفتم مرداد با حضور مسئولین و مردم اردبیل مقیم تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 30 July 2017

به گزارش تابناک : استاندار اردبیل در این مراسم در خصوص مطالبه عمومی برای اتمام پروژه راه آهن اردبیل گفت:  زیرساخت شرط لازم توسعه است اما کافی نیست.

مجید خدابخش با ابراز تاسف از بی بهره بودن استان اردبیل از زیرساخت های صنعتی و تولیدی کشور، گفت: همواره روی قابلیت های کشاورزی و گردشگری استان اردبیل سخن گفته شده است در حالی که اگر صنایع تبدیلی،تکمیلی و بسته بندی در خدمت کشاورزی نباشد، از این بخش چیزی عاید نخواهد شد.
وی افزود: متاسفانه امروز به دلیل فقدان تسهیلات و امکاناتی چون هتل و مراکز اقامتی، ماندگاری گردشگران در استان پایین است و بنابراین این نوع گردشگر نمی تواند منجر به رونق و توسعه شود.
استاندار اردبیل در خصوص مطالبه عمومی استان برای انجام پروژه راه آهن و اتصال به شبکه ریلی کشور، اظهار داشت: اولویت ما باید اشتغال و سرمایه گذاری باشد، این که حکما با آمدن راه آهن، استان توسعه می یابد صحیح نیست چون زیرساخت های حمل و نقلی و ارتباطی،نه شرط کافی بلکه شرط لازم توسعه است و باید به سرمایه گذاری بخصوص سرمایه گذاری خارجی بیشتر تکیه کنیم.
خدابخش تاکید کرد که خروج استان اردبیل از بن بست در توسعه، مستلزم ارتباط با دنیای خارج و جذب سرمایه های خارجی با الویت کشورهای همسایه شمالی است.
وی با دعوت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان برای سرمایه گذاری در استان اردبیل افزود: هر کسی سرمایه گذاری خارجی را زیرسئوال ببرد به مردم خیانت می کند.
بنابر این گزارش، صدیف بدری رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل هم در این مراسم در توصیف استان اردبیل از منظر اقتصادی گفت: رکود حاکم بر اقتصاد استان موجب بیکاری و منجر به مهاجرت شده و اساساً اردبیل حال خوشی ندارد!
وی با ابراز تاسف از بن بست ارتباطی استان اردبیل اظهار داشت: همین مسئله موجب شده تا سرمایه گذاران بومی هم سرمایه های خود را به استان های برخوردار از امکانات ارتباطی سوق بدهند.
نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در این خصوص به پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: بعد از 20 سال از کلنگ زنی، این پروژه تنها 45 درصد رشد فیزیکی دارد و اگر بودجه های مصوب تخصیص یابد تا سه سال آینده سوت قطار در استان شنیده خواهد شد.

گفتنی است، این مراسم با مشارکت خانه اردبیل و با استقبال اردبیلی های مقیم تهران و شهرهای اطراف و با حضور مسئولان عالی اجرایی و نمایندگان استان در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.






منبع : ایران آنلاین 







اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار