وزیر راه گفت: برای راه اهن اردبیل از جمله تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار است که در صورت اخذ ۳۰۰ میلیون دلار بتوان پروژه را تکمیل کرد.
کد خبر: ۴۹۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 14 September 2017
به گزارش تابناک اردبیل، عباس آخوندی شامگاه چهارشنبه در دیدار با امام جمعه اردبیل تصریح کرد: سال گذشته راه‌آهن اردبیل ۳۰ میلیارد تومان تخصیص داشت اما امسال اعتبار آن به ۹۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

 وی افزود: با توجه به نیاز این پروژه به حداقل هزار میلیارد تومان لازم است از شیوه های دیگر راه‌آهن اردبیل- میانه تأمین مالی شود.

 وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: از جمله تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار است که در صورت اخذ ۳۰۰ میلیون دلار بتوان نسبت به تکمیل پروژه اقدام کرد.

 آخوندی در پاسخ به مطالبات متعدد تکمیل پروژه‌های راه‌سازی افزود: بهتر است در وهله نخست راه‌آهن اردبیل در اولویت قرار گیرد و مسئولان استانی نیز پیگیر اعتبارات صندوق توسعه ملی باشند.

 وزیر راه و شهرسازی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: تقریباً یک‌سوم جمعیت اردبیل به مانند سایر استان‌های کشور در سکونتگاه‌ها و بافت ناکارآمد زندگی می‌کنند.

 وی تأکید کرد: ستاد بازآفرینی شهری با هدف ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در استان‌ها فعال شده و ما به دنبال استفاده از تمامی امکانات شهرستان‌ها در راستای ساماندهی هستیم.

 آخوندی با تأکید به اینکه اصلی‌ترین رویکرد وزارت راه و شهرسازی ممانعت از فرسودگی بافت‌های میانی است، ادامه داد: دو هزار و ۷۰۰ محله در سراسر کشور شناسایی شده که می‌بایست ساماندهی شوند.

 وزیر راه و شهرسازی بافت میانی را بخشی از هویت و ثروت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست و افزود: ساماندهی سالانه ۱۰ درصد از بافت میانی برنامه ریزی شده است.

 *شخصاً با جهانگیری صحبت می کنم

بر پایه این گزارش،‌آیت‌الله سید حسن عاملی امشب در دیدار با وزیر راه و شهرسازی در اردبیل اظهار داشت: انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی کمربند توریستی سبلان در اردبیل اقدام کند که این امر می‌تـواند تحول اقتصادی و گردشگری منطقه را به دنبال داشته باشد.

 وی مطالبات اساسی مردم را اجرای پروژه راه‌آهن دانست و افزود: انتظار داریم در این زمینه وزارت راه و شهرسازی اقدامات اساسی انجام دهد و بنده نیز شخصا با آقای جهانگیری صحبت می‌کنم.

 امام جمعه اردبیل با اشاره به این که استان اردبیل سالانه میزبان 7 میلیون  گردشگر داخلی و خارجی است گفت: برای این که دغدغه‌ای در جذب گردشگران نداشته باشیم نیازمند ساماندهی جاده‌های استان هستیم که این موضوع اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی را می‌طلبد.

 عاملی با اشاره به نیاز اساسی جاده اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی به ساماندهی بیان کرد: در این زمینه نیاز است وزارت راه و شهرسازی نسبت به دوبانده کرده جاده‌ها اقدام شود تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ها باشیم.

 وی با اشاره به این که شمال استان اردبیل روز به‌ روز پیشرفت می‌کند اظهار کرد: نیاز است جاده این مناطق نیز به طور ویژه ساماندهی شود تا دغدغه و مشکلاتی در این زمینه وجود نداشته باشد.

 امام جمعه اردبیل با اشاره به این که متاسفانه جنوب استان اردبیل از محرومیت‌ها و نداشتن جاده مناسب رنج می‌برد گفت: نیاز است جاده ماسوله - خلخال ساماندهی شود که این امر تحول اقتصادی جنوب استان اردبیل را به دنبال داشته باشد.

 عاملی خواستار ساماندهی ویژه ورودی گمرک بیله‌سوار شد و اظهار کرد: با وجود این که هزاران گردشگر خارجی از مرز بیله‌سوار می‌شود شرایط مناسبی در این منطقه حاکم نیست و امر نیازمند اقدامات اساسی وزارت راه و شهرسازی است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار