معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: صنعتگران این استان 14 عنوان نشان ملی مرغوبیت در رشته صنایع دستی کسب کردند.
کد خبر: ۴۹۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 19 June 2015

به گزارش ایرنا، علیرضا دباغ عبداللهی در جلسه هم اندیشی و بررسی و حل و فصل مشکلات هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان افزود: امسال نیز تلاش می شود نشان ملی و بین المللی جغرافیایی برای رشته های صنایع دستی استان را اخذ کنیم.

او گفت: در سال گذشته برای سه رشته صنایع دستی ورنی ، گلیم و سراجی سنتی استان استاندارد ملی اخذ و در سایت سازمان استاندارد ملی به نام اردبیل ثبت شد.

وی همچنین از مستند نگاری سه رشته از صنایع دستی و ثبت ملی 12 رشته از صنایع دستی خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 26 هزار پروانه انفرادی تولیدی در زمینه صنایع دستی صادر شده است.

وی گفت: پارسال 761 هنرآموز در 9 مرکز آموزشی صنایع دستی استان آموزش مقدماتی 9 رشته از صنایع دستی را فراگرفتند.

وی با بیان این که برای اولین بار دوره های آموزشی رشته قلم زنی در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در سال گذشته برگزار شد اظهار کرد: همچنین فیلم معرق چوب و قلم زنی روی چرم به دو زبان فارسی و انگلیسی در سال 93 تولید شد.

او همچنین با اشاره به برگزاری 11 رویداد مرتبط با صنایع دستی اعزام نمایندگانی از صنعتگران صنایع دستی استان برای شرکت در هفت نمایشگاه کشوری و شرکت در چهار نمایشگاه خارجی در سال 93 بیان کرد: در نمایشگاه های کشوری سهمیه سه تا چهار غرفه برای نمایش رشته های صنایع دستی اولویت دار استان اختصاص می یابد ولی

محدودیت شرکت در این نمایشگاه های کشوری همیشه دغدغه خاطر بوده و بیشتر هنرمندان صنایع دستی از این امر گلایه دارند.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، وی به بیمه سه هزار و 184 صنعتگر صنایع دستی اردبیلی و کسب رتبه هفتم کشوری در بیمه صنعتگران این حوزه اشاره و اظهار کرد: سهمیه بیمه 500 هنرمند صنایع دستی نیز اخذ شده که در سال جاری به تعداد بیمه شدگان قبلی اضافه می شود.

عبداللهی در زمینه قطع شدن بیمه صنعتگران صنایع دستی دارای پروانه کسب نیز گفت: بخشی از بیمه صنعتگران صنایع دستی بر عهده معاونت صنایع دستی است و بخش دیگر آن از وظایف این معاونت خارج بوده و مربوط به سازمان تامین اجتماعی می شود و این یک مساله ملی و ستادی است و از حوزه اختیارات و تکالیف استانی خارج است.

وی در ادامه این مطلب گفت: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی می توانند با تشکیل اتحادیه انجمن صنفی علاوه بر طرح و حل مشکلات خود از حقوق صنفی خود نیز دفاع کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار