با مشارکت شهرداری و مردم؛
طرح پاکبانان محرم ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی با مشارکت شهرداری، تشکل‌های مردم نهاد و عموم علاقمندان به محیط زیست در اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۵۰۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 30 September 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهردار اردبیل ظهر شنبه در آغاز این طرح تاکید کرد که طرح پاکبانان محرم برای سومین سال متوالی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اجرا می شود.

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف اللهیان هدف از اجرای این طرح همگانی را فرهنگ سازی، تنظیف شهری و... عنوان کرد و ادامه داد: اهداف اصلی این طرح فرهنگ سازی زیست محیطی و ترویج استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی در میان ایستگاه های صلواتی است.

به گفته وی با اجرای این طرح سعی می‌کنیم تا سیمای شهری را از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی پاک کرده و زمینه مشارکت مردم را در نریختن زباله به روی زمین، معابر، گذرگاه‌ها و خیابان‌ها فراهم آوریم.

شهردار اردبیل با اشاره به افزایش توزیع نذورات در ظروف یک بار مصرف پلاستیکی طی سال های گذشته بیان داشت: این امر علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم، باعث افزایش تولید زباله های تجزیه ناپذیر در محیط شهری و زیستی شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا شهرداری اردبیل با اجرای طرح پاکبانان محرم شهروندان را به فرهنگ استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی تشویق می کند تا هم محیطی سالم داشته باشیم و هم سلامتی شهروندان به خطر نیفتد.

لطف اللهیان افزود: در کنار اجرای برنامه‌های مختلف از سوی شهراری در این ایام نظیر آیین استقبال از محرم، ضرورت آماده‌سازی محیط پاکیزه برای اجرای برنامه‌های عزاداری احساس می‌شد که اجرای طرح و پویش مردمی پاکبانان محرم نیزدر این زمینه شکل گرفت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار