شهرستان خاتم با داشتن حدود 500 کیلومتر راه، گستره وسیعی از شبکه راه های استان یزد را تشکیل می دهد و این شهرستان جزو سه منطقه استان است که از نظر تصادف منجر به فوت، بیشترین آمار را داشته است.
کد خبر: ۵۰۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 14 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»50 کیلومتر از راههای خاتم، اصلی، 144 کیلومتر راه فرعی، 70 کیلومتر بزرگراه و 235 کیلومتر راه روستایی است و به گفته مسئولان، این شهرستان به دلیل قرار گرقتن در چهار راه مواصلاتی و مسیر استان های فارس، اصفهان ، یزد و کرمان با حجم زیادی از ترافیک روبروست که نیاز به توجه ویژه دارد.
دوبانده شدن مسیر هرات به مروست یکی از مطالبات مردمی است که نیاز به نگاه ملی و فرا استانی دارد تا مشکل آن مرتفع و بخشی از حوادث در این محدوده کاهش یابد، اگر چه روکش آسفالت راه موجود نیز در دستور کار قرار گرفته اما به دلیل حجم ترافیک بالا، دوبانده شدن می تواند این آمار را کاهش دهد.
فرماندار خاتم به خبرنگار ایرنا گفت: در سال جاری بیش از یک سوم از بودجه شهرستان به دلیل اهمیت بازسازی و ساخت راه ها به این حوزه اختصاص یافته است .
فرجام فاضلی افزود: خاتم با توجه به وسعت شهرستان و طول راه های مواصلاتی و تعداد ورودی و خروجی های آن و همچنین حجم ترافیک موجود با توجه به کوتاه تر شدن مسیر بین استان های شمالی به جنوب کشور به عنوان کریدور شمال به جنوب محسوب می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های شهرستان ایجاد راه های جدید و بهسازی و مرمت راه های موجود است که در سالجاری مبلغ 75 میلیارد ریال به بخش راه و شهرسازی و مبلغ 57 میلیارد ریال نیز به بخش راهداری و حمل نقل جاده ای اختصاص یافت که بیشترین اعتبارات در این حوزه بوده است.
وی یادآور شد: در سال جاری فعالیت های خوبی در زمینه بهسازی ها و مرمت راه ها انجام شده است و امید داریم با تکمیل طرح های در دست اجرا شاهد کاهش تصادفات جاده ای در این شهرستان باشیم.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خاتم نیز تصریح کرد: جاده هرات به هرابرجان یکی از راه های پرتردد و ترافیکی شهرستان است که از مرداد ماه سال جاری روکش آن آغاز شده است.
احمد جوزمی(Javazme) افزود: روکش این جاده با اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شده و از نوع تثبیت با سیمان و روکش چیپسیل و ماکرو است که در برابر حجم ترافیک دوام بیشتری داشته و آسیب کمتری به آن وارد خواهد می شود.
وی یادآور شد: روکش آسفالت جاده توتک به هرابرجان نیز به طول 24 کیلومتر با آسفالت سطحی انجام شده است.
وی همچنین از اجرای آسفالت میکروفایور در محدوده راه های بخش مروست به طول 10 کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: این طرح نیز با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال انجام خواهد شد.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان خاتم نیز از پیشرفت 35 درصدی ساخت راه ها در شهرستان خبر داد .
جواد دانشور گفت: در سال 92 راه های اصلی خاتم 35.7 کیلومتر بوده است که این رقم در سال 95 در دولت تدبیر و امید به 62.7 کیلومتر افزایش یافته است.
وی راه های روستایی سال 92را 248.7 کیلومتر اعلام کرد که در سال 95 به 343.3 کیلومتر افزایش یافته است.
وی همچنین از دیگر طرح هایی اجرایی در شهرستان به کمربندی هرات به سمت جاده چاهک اشاره کرد و گفت:85 درصد عملیات خاکی طرح اجرا شده است و با تخصیص اعتبار درسال 96ادامه روند پروژه عملیاتی خواهد شد.
وی همچنین به طرح درحال ساخت کمربندی روستای چاهک اشاره کرد وافزود: این طرح درحال ساخت و عملیات زیرسازی آن نیز در حال انجام است.
دانشور در مورد طرح های قابل افتتاح درهفته دولت در حوزه ساخت راه ها به پروژه محور مروست به ابرکوه اشاره کرد و یادآور شد: طول این پروژه 63کیلومتر است که باافتتاح ان 80کیلومتر مسیر شهرستان خاتم به ابرکوه نزدیکتر می شود.
وی همچنین در حوزه فنی ومهندسی از افتتاح ساختمان فرمانداری شهرستان خاتم خبر داد واظهار کرد: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های شهرستان است که 2200مترمربع زیربنا دارد و در سایت مجتمع ادارات قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار