تابناک اردبیل بررسی می کند
گفته می‌شود اکبر بهنامجو از نزدیکان جهانگیری با توافق نمایندگان استان در مجلس و وزارت کشور به عنوان گزینه نهایی تصدی استانداری اردبیل تعیین شده است.
کد خبر: ۵۱۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 22 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل، اخبار غیررسمی اما موثق حکایت از آن دارد که سرانجام نمایندگان استان اردبیل پس از تلاش های خستگی ناپذیر و با رعایت همه جانبه مصالح و منافع استان، وزارت کشور را متقاعد کرده اند که اکبر بهنامجو، گزینه موردنظرشان بدون هیچ مقاومتی به عنوان استاندار جدید اردبیل و برای اخذ تائید هیئت دولت معرفی شود؟!

سوابق گزینه جدی استانداری اردبیل در استان چندان برای مخاطبان نامانوس نیست به طوری که او در دوران استانداری طهایی و نگارنده(1376 تا 1384) به مدت 7 سال معاون عمرانی استانداری اردبیل بوده است اما پرسشی که مطرح می شود این که بهنامجو در حدود 10 سال و اندی اخیر کجا و چه مسئولیت هایی داشته است؟ 

موتورهای جستجوگر اینترنت در پاسخ به جستجوی این نام، اولویت نتایج خود را روی مدیرعاملی بهنامجو در شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) متمرکز کرده و درباره دوران مسئولیت او در این شرکت نام آشنا و البته جنجالی و حاشیه ساز اطلاعات زیادی ارائه می کنند.

شرکت "سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران" (سمگا) به عنوان گروه مالی بزرگ با زیرمجموعه های "بانک گردشگری، شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا)، مجتمع فولاد صنعت بناب، شرکت سرمایه‌گذاری نگین، هلدینگ صنایع و معادن ماهان، توسعه امید افق گردشگری، شرکت افق گردشگری ایرانیان، مرکز آموزشی علمی کاربردی کاراد، شرکت باشگاه گردشگری ایرانیان، کارت گردشگری پارس، شرکت توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران، شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی پارس زیگورات، شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات، و تجارت بین‌الملل هموطا آریا در هفتم تیرماه سال 1388 و با 20 میلیارد تومان سرمایه اولیه در زمان تصدی مشایی بر ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و توسط مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری تاسیس شد.

با این حال زمان زیادی از تاسیس این شرکت نگذشت که ابهامات و اتهامات اقتصادی پیرامون این گروه مالی در رسانه ها مطرح شد به طوری که گفته می شود دستگیری اخیر مهدی جهانگیری به واسطه مسایل مرتبط با فعالیت های اقتصادی و مالی او است.

روابط نزدیک اکبر بهنامجو با مهدی جهانگیری به گونه ای بود که او در سال 1392 و با وجود نامزدهای متعدد تصدی مسئولیت سمگا، به عنوان گزینه نهایی مدیرعاملی این هلدینگ بزرگ مالی از سوی جهانگیری انتخاب و به این سمت منصوب شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار