یک کارآفرین نمونه ی کشور اذعان کرد: مشکلات اشتغال زنان،موانع توسعه ای است که به ساختار کشورها مربوط می شود.باید با تصویب قوانینی به نفع حضور زنان در عرصه های اقتصادی کشور در پر رنگ تر کردن نقش آنان اهتمام ورزید.
کد خبر: ۵۱۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 26 October 2017
به گزارش تابناک : مهندس نسرین فقیهی،کار آفرین نمونه ی کشور در خصوص جایگاه زنان در اقتصاد ملی و چالش های موجود بر سر راه بانوان جهت حضور در بازار کار و عرصه های اقتصادی، خود باوری زنان مهم ترین اصل در این مسیر تعریف کرد و افزود: با آنکه مشکلات اشتغال زنان،بیشتر موانع توسعه ای است که به ساختار کشورها بر می گردد اما بخش دیگری از این چالش ها موانع غیر توسعه ای و غیر ساختاری است.

وی خاطر نشان کرد: از موانع توسعه ای میتوان به موانع اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی اشاره و از موانع غیر توسعه ای نیز ویژگی های شخصیتی و تکنولوژی بانوان حائز اهمیت است.

فقیهی در خصوص موانع فرهنگی موجود بر سر راه حضور و مشارکت بانوان در عرصه های اقتصادی به باورهای غلط اجتماعی اذعان و تصریح کرد: بسیاری از زنان در عدم آگاهی نسبت به حقوق مسلّم شهروندی خود به سر می برند در حالی که در کشورمان نرخ بیسوادی زنان نسبت به مردان بالاتر و در مقابل،درصد متخصّصین و دارندگان مدارک عالیه ی تحصیلی در زنان نسبت به مردان پایین تر می باشد.

کار آفرین نمونه ی کشورمان در پاسخ به این سوال که به منظور حضور در عرصه های اقتصادی کشور و بازار کار با چه چالش ها و مشکلاتی روبرو بوده اید؟ و آیا ان مشکلات و موانع در حال حاضر برطرف یا کمتر شده؟تصریح کرد: موانع بسیاری از جمله در روند اخذ تسهیلات از بانک ها و نیز در خصوص پذیرش من بعنوان بازرگان در بازار کار بر سر راه من وجود داشت که البته آن موانع در حال حاضر نسبت به گذشته کمتر شده است.

مهندس فقیهی در پایان با اشاره به وجود ۶۵ نماینده ی زن در مجلس افغانستان،اظهار داشت: امید است با فرستادن نمایندگان بیشتری از قشر بانوان،بتوان قوانین مفیدی را به نفع حقوق زنان و حضور آنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی به تصویب رساند چرا که تعداد نمایندگان زن در مجلس کشور ما کمتر از ۲۰ نفر است.





منبع : رادیو گفت و گو 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار