مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بیش از 6 هزار و 300 متر‌مربع فضای کتابخانه‌ای در سطح استان اردبیل در حال اجرا است.
کد خبر: ۵۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 23 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رباب عزیزخانی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 64 باب کتابخانه عمومی در سطح استان داریم که 53 باب آن نهادی و 11 باب نیز مشارکتی است.

وی با اشاره به همکاری شهرداری اردبیل در توسعه فضای کتابخانه‌ای در مناطق مختلف شهر گفت: کتابخانه‌های در حال ساخت توسط خیرین در منطقه وحدت اردبیل و سیدآباد کلخوران در حال احداث است که با بهره‌برداری از آنها زمینه دسترسی ساکنان این منطقه به فضای کتابخانه‌های مناسب فراهم می‌آید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل فضای فعلی کتابخانه‌های استان را بیش از 27 هزار و 500 مترمربع اعلام کرد و افزود: فضای کتابخانه مرکزی اردبیل در حدود 10 هزار مترمربع است، به طوری که در شهرهای بیله‌سوار، پارس‌آباد، نمین و خلخال ساخت کتابخانه‌های مرکزی در اولویت قرار گرفته است.

عزیزخانی از در حال احداث بودن 10 کتابخانه روستایی در استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 14 ایستگاه مطالعه کتاب در استان اردبیل وجود دارد که 80 درصد آنها در اردبیل است و سعی‌مان بر این است تا این ایستگاه‌ها را در مناطق مختلف استان توسعه داده و گسترش بدهیم.

این مسئول از در حال احداث بودن بیش از 6 هزار و 300 متر‌مربع فضای کتابخانه‌ای در استان خبر داد و افزود: سرانه فضای کتابخانه‌ای بیش از 2.45 مترمربع برای هر 100 نفر است به طوری که به ازای هر سه نفر در این استان دو کتاب نیز در کتابخانه‌ها موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود اعضای فعال کتابخانه‌ای را بیش از 57 هزار نفر اعلام کرد و گفت: سالانه بیش از 1.5 میلیون نفر به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کرده و از این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار