دادستان اردبیل:
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: در مقایسه با سایر استان‌ها سطح آسیب‌های اجتماعی در این استان وضعیت نرمالی دارد.
کد خبر: ۵۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 24 June 2015

به گزارش مهر، ناصر عتباتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آسیب های اجتماعی محدود به استان اردبیل نیست و در مقایسه با برخی آسیب ها استان اردبیل حتی وضعیت مطلوب تری نیز دارد.

وی افزود: در کنترل و مبارزه با آسیب های اجتماعی مشارکت مردمی تاثیر قابل توجه دارد به طوریکه در بحث اعتیاد می توان ضرورت این مشارکت را مشاهده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از تشکیل اکیپ های تلفیقی جهت مبارزه و پیشگیری در امر اعتیاد اشاره کرد و افزود: آمار کشفیات مواد مخدر و مقایسه آن در دو سال گذشته نشان می دهد پویایی در امر مبارزه وجود دارد.

به گفته عتباتی از جمله دغدغه های مهم فعلی ایجاد مرکز مشخص برای نگه داری معتادان است که متاسفانه به دلیل نبود آن افرادی که با مقادیر اندک مواد مخدر دستگیر می شوند وارد پروسه طولانی سیستم قضایی می شوند.

وی با تاکید به فوریت راه اندازی این مرکز اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد ایجاد این مرکز در کاهش سطح جرایم تاثیر گذار است.

این مسئول با اذعان به اینکه ۷۰ درصد سرقت ها در اردبیل خرد و با هدف تامین مواد مخدر است، تصریح کرد: در عین حال ۴۶ درصد محکومین زندان ها به دلیل مواد مخدر زندانی شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تاکید دارد که در کنار مبارزه با قاچاقچیان این گروه ها نیز از فنون جدید استفاده می کنند و با این وجود فعالیت پلیس قابل تحسین است.

عتباتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر میزان تولید مواد مخدر در خود اردبیل با بیان اینکه کارگاه تولید مواد مخدر در خود استان نداریم، اضافه کرد:  دو کارگاه به صورت محدود در خصوص تولید شیشه سال گذشته شناسایی شدند و برخورد قاطع انجام شد.

پراکنش اعتیاد نیازمند مطالعه است

در طی این بازدید رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در جمع خبرنگاران به ضرورت مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

محمد شکری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر چرایی انجام قاچاق مواد مخدر از مرز ها با وجود فعالیت های پلیس اضافه کرد: این معضل یک معضل جهانی است و قابلیت ارزیابی در سطح استان را ندارید و با این وجود پلیس تمام توان خود را برای مبارزه به عهده گرفته است.

وی افزایش کشفیات مواد مخدر را در ارتباط مستقیم با افزایش عرضه دانست و تاکید کرد: به تبع هر قدر تقاضا افزایش یابد عرضه نیز افزایش خواهد داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در پاسخ به این سوال که آیا حواشی شهر اردبیل آلوده تر از بخش های مرکزی آن است، افزود: پراکندگی اعتیاد را نمی توان تشخیص داد و این مهم نیاز تحقیق و مطالعه همه جانبه است.

شکری در خصوص به دلیل اینکه معتاد در قانون مجرم محسوب نمی شود و  تبصره ماده ۱۶ مبنی بر جمع آوری معتادان بی مسکن در اردبیل شکل نگرفته است در برخی مواقع به نظر می رسد در برخورد با افراد معتاد اقماض صورت گرفته است.

وی افزود: در برخورد با قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر هیچ گونه اقماضی صورت نمی گیرد و با جدیت و قاطعیت برخورد می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار