مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: ۳۰ عنوان کتاب در بخش پژوهش و ادبیات دفاع مقدس در اردبیل تدوین شده و تدوین دائرة‌المعارف شهدا در استان و شهرستان اردبیل نیز در دست اجراست.
کد خبر: ۵۳۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 11 December 2017
به گزارش تابناک اردبیل، علی واحد در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در بیشتر استان‌ها به خصوص در استان اردبیل در بحث 2 واحد درسی دفاع مقدس حرف نخست را می‌زند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه در بخش پژوهش و ادبیات دفاع مقدس تاکنون 30 عنوان کتاب تدوین شده است اظهار کرد: تدوین دائرة‌المعارف شهدا در استان و شهرستان اردبیل در دست اجراست که دانشگاه می‌تواند در این زمینه کمک کار بنیاد شهید باشد.

وی برگزاری دوره آموزشی دفاع مقدس برای دانشگاهیان، تجهیز کتابخانه دانشگاه، حمایت از پایان‌نامه‌ها و  پژوهش ها با عنوان دفاع مقدس، اجرای طرح پژوهشی نقش اردبیل در دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های آتی و پیشنهادی بنیاد عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز در این دیدار گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی تحت تدابیر مقام معظم رهبری پیش می‌رود و باید در ولایتمداری الگو و پیشرو باشد.

اسحاق رسولی اظهار کرد: با نیروهای متخصص و ارزشی دانشگاه، زمینه همکاری در بحث دفاع مقدس وجود دارد و تمام ظرفیت‌های دانشگاه برای همکاری با بنیاد آماده است.

وی اظهار کرد: پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه می‌‌تواند به سمت اولویت‌های تحقیقاتی بنیاد در گروه علوم انسانی هدایت شود که همکاری مستمر و کاربردی دانشگاه و بنیاد در تحقق این امر خطیر بسیار حائز اهمیت است.

رسولی گفت: در نظر است کتابخانه باز در دانشگاه راه‌اندازی شود و یک سری کتاب‌های عمومی هم برای این طرح پیش‌بینی شده است که در تجهیز این کتابخانه به همکاری بنیاد نیاز است.

وی افزود: در دروس آشنایی با روخوانی قرآن کریم، وصایای امام(ره) و دفاع مقدس و دروسی که به ارزش های نظام مربوط است، دانشگاه آزاد اسلامی پیشتاز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه دو شهید از چهار شهید مدافع حرم استان اردبیل از دانشگاه آزاد اسلامی است، بیان کرد: در برنامه‌هایی که مربوط به بزرگداشت شهدای مدفع حرم و نیز همایش تبیین نقش سپاه در پیروزی مقاومت و حفظ حرم باشد، آمادگی همکاری همه جانبه را داریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار