ساکنان اردبیل و قسمت وسیعی از این استان روزهای پایانی دهه اول تیر ماه را با گرمای تابستان در حالی سپری می کنند که نقشه های هواشناسی از در پیش بودن هفته ای خنک و بارشی برای منطقه حکایت دارند.
کد خبر: ۵۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 29 June 2015
 به گزارش ایرنا بیشینه دمای هوا در اردبیل امروز به 32 درجه بالای صفر رسید که برای ساکنان این شهرستان سردسیر هوای به شکل نسبی گرم به شمار می آید.
این در حالی است که وزش باد با بیشینه سرعت 40 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق اندکی از شدت گرمای نسبی هوا در اردبیل کاسته است به گونه ای که اگر این باد خنک جریان نداشت باید وقوع دمای خیلی بالاتر از این را در منطقه انتظار داشتیم.
شهر فیروزآباد در جنوب استان اردبیل امروز با بیشینه گرمای 39 درجه بالای صفر گرمترین نقطه این استان بود درحالیکه ساکنان شهر نمین در 28 کیلومتری شرق اردبیل از هوای به شکل نسبی معتدل با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر برخوردار بودند.
در این حال بررسی نقشه های هواشناسی همچنان از گسترده تر شدن موج گرما بر پهنه استان اردبیل به خاطر پایداری هوا و تقویت و رخنه هرچه بیشتر جریان کم فشار جنب حاره ای از عرض های جنوب کشورمان به منطقه تا اواخر وقت فردا (سه شنبه) حکایت دارند به گونه ای که انتظارمی رود بیشینه دمای این روز در اردبیل به 35 و در شهرهای فیروزآباد و بیله سوار مغان به 40 درجه سانتیگراد بالای صفر نیز برسد.
ولی از عصر چهارشنبه با تقویت نسبی جریان هوای فشار زیاد مستقر در عرض های بالا به تدریج شاهد آغاز وزش بادهای بطور نسبی خنک از جانب شمال شرق در شهرستان اردبیل و نقاط همجوار خواهیم بود که این شرایط با احتمال بارش های پراکنده تا اوایل هفته آینده ماندگار است.
به نظر می رسد از اوایل هفته آینده به بعد نیز بر میزان خنکی هوا و تراکم ابر و مه در آسمان اردبیل افزوده شود و ساکنان بعضی نقاط شاهد وقوع بارش های خفیف و رگباری باشند.
در مجموع انتظار می رود که هفته آینده در اکثر روزها هوا در اردبیل خنک باشد.
اردبیل به خاطر برخورداری از هوای خنک در اکثر روزهای فصول گرم سال پذیرای میهمانان و مسافران زیادی از نقاط دور و نزدیک کشورمان هست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار