افزایش سفرهای خارجی نمایندگان مجلس
یک نماینده مجلس گفت: وقتی علت سفرهای زیاد نمایندگان را از دوستان جویا می‌شویم می‌گویند اینها برای کسب تجربه است!
کد خبر: ۵۷۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 11 March 2018

 به گزارش تابناک اردبیل، محمدجواد فتحی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان طی تذکری شفاهی اظهار داشت: در سلف مجلس غذاهایی که سلف می‌شود غذاهای متنوعی است که باید تجدیدنظر در این باره صورت گیرد.

وی افزود: جدیداً سفر نمایندگان به خارج از کشور بسیار زیاد شده است و روزی نیست که ما شاهد سفر نمایندگان به خارج از کشور نباشیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: وقتی علت را از این دوستان جویا می‌شویم می‌گویند اینها برای کسب تجربه است و ما باید بگوییم که مردم با توجه به اینکه ما در گذشته تجربه داشته‌ایم به ما رأی داده‌اند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: دیده می‌شود که در این بین وزرا هم با هواپیمای اختصاصی به سفر می‌روند که اگر این روال ادامه پیدا کند ما به دنبال تحقیق و تفحص از این بخش برمی‌آییم.

سفرهای خارجی با لابی سازمانها انجام می شود

حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی هم سفرهای خارجی نمایندگان مجلس را غیر مفید و غیر ضرور دانست و گفت:نماینده ای که مرتب در سفر باشد و بعد از بازگشت، به فکر جور کردن سفر بعدی است، چگونه به وظیفه نمایندگی خود می رسد.

آزادیخواه با اشاره به ریشه های این سفرهای خارجی گفت: یکی از زمینه های افراط نمایندگان برای رفتن به این سفرها، دستگاههای اجرایی، وزارتخانه ها و مجموعه های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی و مردمی هستند که متناسب با کارکرد خود و کمیسیونهای تخصصی مجلس، زمینه سفرها را فراهم می کنند.

وی تاکید کرد: هیئت رئیسه مجلس باید دقت خاصی برای سفرهای خارجی نمایندگان داشته باشد و از سفرهایی که با لابی گری و چشم داشت نهادها و سازمانها انجام می شود و همچنین از سفرهای غیر ضرور و مکرر نمایندگان جلوگیری کند.

به گزارش تابناک اردبیل، یکی از محرمانه های نمایندگان مجلس، سفرهای خارجی آنان و اغلب همراه با مسئولین اجرایی است، موضوعی که انتظار می رود با اظهارات نماینده تهران عنقریب به رسانه ها کشیده شده و علاقمندی وکلای ملت به کشورهای خارجی و آمار سفرهای آنان فاش شود.

تابناک اردبیل به نمایندگان استان اردبیل پیشنهاد می کند که آنان برای اعتمادبخشی هر چه بیشتر به موکلین خود، آمار و مقاصد احتمالی سفرهای خارجی خود را با مردم در میان بگذارند، در غیر این صورت و در آینده هیچ بهانه ای از آنان در افکار عمومی پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار