ایران نوشت: سه‌شنبه هفته گذشته خبر ربوده شدن مرد تاجراز مقابل هتلی در تهران به پلیس اعلام شد.

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران وارد عمل شدند.در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد مرد ثروتمند که همراه راننده و محافظ شخصی‌اش به محل قرارشان در مقابل هتل رفته بود از سوی افراد ناشناسی هدف ضرب و شتم قرار گرفته و درنهایت با خودروی پژو پرشیا سفید رنگی ربوده شده است. بنابراین خیلی سریع دوربین‌های مداربسته هتل مورد بازبینی قرار گرفت تا اینکه درادامه ردیابی‌ها هویت یکی از مردان ناشناس شناسایی شد.

این مرد اردشیر نام داشت که مدتی قبل کارخانه‌ای را به مرد ربوده شده فروخته بود اما برسرانجام این معامله باهم اختلاف‌های مالی پیدا کرده بودند.

درحالی که تحقیقات تخصصی برای شناسایی محل نگهداری گروگان 41 ساله ادامه داشت، آدم ربایان که پلیس را در چند قدمی خود می‌دیدند، از شمال به تهران برگشته و مرد ثروتمند را آزاد کردند.

در ادامه این تحقیقات، اردشیر و یکی ازهمدستان اجیر شده‌اش، بازداشت شدند.

صبح دوشنبه گذشته نیزیکی دیگر از متهمان که قصد وصول چک 100 میلیون تومانی را داشت بازداشت شد.

وکیل مرد ثروتمند نیز درباره این آدم ربایی گفت: «صبح روزحادثه موکلم به همراه راننده و محافظش به محل قراررفته بودند. او با مرد کارخانه‌داری قرار داشت که چند وقت قبل از او یک کارخانه خریداری کرده بود. آن‌طور که بعد ازآن در جریان قرار گرفتم فروشنده کارخانه مرد میانسالی به نام اردشیر بود که کارخانه را یک میلیارد تومان فروخته بود. اما زمانی که موکلم برای انجام امورنقل وانتقال سند اقدام کرده بود متوجه شد کارخانه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی بانکی داشته است.بنابراین موکلم با فروشنده تماس گرفته و از او خواسته بود بدهی چند میلیاردی‌اش را تسویه کند. اما وی نه تنها تسویه حساب نکرد، بلکه ازموکلم خواسته بود مقداری پول به او قرض دهد تا بدهی بانکی‌اش را تسویه کند و بعد از آن به صورت اقساطی پول موکلم را برگرداند. این ماجرا ادامه داشت تا اینکه اردشیر با موکلم قرار ملاقات گذاشته و زمانی که به محل قراررفته بود، اردشیر به همراه سه مرد دیگر که آنها را اجیر کرده بود موکلم و همراهانش را مورد ضرب و جرح قرار داده و خریدارکارخانه را با زور وتهدید ربوده بودند. آنها بعد ازگروگانگیری، 5 میلیارد تومان برای آزادی‌اش درخواست کرده بودند که درنهایت زمانی که پلیس را در تعقیب خود دیدند تنها با دریافت یک چک 100 میلیون تومانی به تهران برگشته و موکلم را آزاد کرده بودند.