به گزارش تابناک اردبیل، در حالی که تنش های سیاسی بین انگلیس و روسیه موجب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است و بازارها منتظر افزایش احتمالی نرخ بهره در آمریکا در هفته آینده هستند، قیمت طلا امروز افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به 1318 دلار و 3 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.05 درصد افت داشت و به 1317 دلار و 20 سنت رسید.

قیمت طلا در جلسه گذشته تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا 0.7 درصد کاهش داشت. در حالی که تجار منتظر نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا هستند، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش داشت. آمارهای مثبت منتشر شده در مورد نرخ اشتغال آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره را بالا برده است.

در نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا که روز 20 مارس آغاز می شود، انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا برای اولین بار در سال جاری میلادی نرخ بهره را افزایش دهد.

مسکو گفته اقدام لندن در اخراج 23 دیپلمات روس را تلافی خواهد کرد. تنش در روابط دو کشور پس از آن ایجاد شده که انگلیس مدعی شده روسیه با گاز اعصاب به یک جاسوس دوجانبه سابق روس در انگلیس حمله کرده است.

همچنین افزایش بلاتکلیفی سیاسی در آمریکا بعد از برکناری اخیر دو مقام ارشد دولتی، یعنی وزیر امور خارجه و مشاور ارشد اقتصادی ترامپ دیگر عامل نگرانی سرمایه گذاران و روی آوردن آنها به سوی بازارهای امنی نظیر بازار طلا بوده است.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه با 0.53 درصد رشد به 838.15 تن رسید.